Roadtrip to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Roadtrip to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Roadtrip to Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

22 September 2012 | Australië, Melbourne

Hee allemaal!
Weer even een verhaaltje van mij, dit keer vanuit Melbourne!

Ik zou maandag 17 september uit Sydney vertrekken naar Melbourne, maar door erg slome banken, veel geregel en nog meer gedoe had ik dinsdag middag pas alles voor elkaar en ben ik uiteindelijk woensdag ochtend pas vertrokken!
Maandag avond nog als soort van "laatste-avond-in-sydney-borrel" gedaan, heel gezellig! Dinsdagavond nog met mn groepsgenootjes Loretta en Eveliene een drankje gedaan en Merel en Niels (van de Australian Backpackers) kwamen ook nog even! Met de belofte dat ik nog langs zou komen en een keer wat met hen ging drinken als mn vader hier was gingen ze weg!
Woensdag ochtend was het toch echt tijd om te vertrekken! Vroeg weggegaan, maar het was best druk op de weg. Het rijden valt eigenlijk best wel mee aan de verkeerde kant van de weg! Alleen even opletten dat je wel genoeg aan de rechter kant rijd... Anders rij je voor een deel in de berm:P

Ik ben woensdag begonnen met naar Jervis Bay te rijden. Dit is een National Park met verschillende stranden. En die stranden zijn zoooo mooi! Typisch witte stranden, blauwe zee en helaas voor mij wat wolken in de lucht!
Toen ik op een van de strandjes even een broodje aan het eten was hoorde ik wat geritsel achter me... Toen ik achter me keek zat er een wallibi zich te wassen en af en toe om zich heen te kijken, zo dichtbij! Best wel wat foto's gemaakt, dat maakte die wallibi niets uit:D Gaaf om te zien!

Daarna doorgereden richting Melbourne. Rond een uur of 5 een rest area opgezocht om daar in mn auto te slapen. Er waren meerdere mensen die dat deden daar, dus daar was ik wel blij mee! Hier gaat de zon al vroeg onder en dan is het gewoon echt donker dus lekker vroeg gaan slapen! Eerste dag al 357 km gereden (met natuurlijk wel de nodige tussenstops)!

De tweede dag (donderdag) verder gereden en op een paar mooie plekken gestopt om even van het uitzicht te genieten, maar toch wel redelijk snel weer door te rijden. Vandaag ook de grens naar Victoria gepasseerd, Melbourne komt steeds een stukje dichterbij!
Deze keer ook weer een rest area opgezocht voordat het donker werd! Daar nog buiten gegeten en ik ben toen echt gigatisch gestoken door muggen (nu dus vette jeuk:S). Die dag 363 km gereden:D

Het alleen reizen is wel echt anders dan hoe het in Sydney was! Meer aan iedereen thuis gedacht en wat moeilijke momenten gehad, maar naar huis, nee echt niet!!

De derde dag heb ik een jongen meegenomen die een lift nodig had naar Melbourne. Hij was aan het fietsen van Sydney naar Melbourne, maar hoorde de avond ervoor dat zijn vriendin in Hongkong zwanger is. Dus daar moest hij heen om een belangrijke beslissing te maken! Het was prima om iemand naast me te hebben zitten, maar ik had het idee dat het een beetje een makkelijk, lui persoon was...
Ik ben die dag ook gestopt in Sale bij een visitors centre voor wat tips en wauw, wat een aardige mensen en echt super goede tips voor onderweg!! Heel erg blij mee:D

Na 412 km te hebben gereden ben ik eindelijk in Melbourne aangekomen:D Rond 6 uur ingecheckt in Melbourne International Backpackers, even eten en whatsappen en daarna heerlijk slapen! Dat ging niet helemaal volgens plan waardoor ik die nacht ben verhuisd naar een double en zaterdagochtend ben verkast naar een 6 dorm room.

Zaterdagmiddag is hier een meisje van mn groep aangekomen in Melbourne en samen zullen we reizen naar Darwin, via Adelaide en Alice Springs! Super dat we dit gigantische stuk met zn 2en reizen!!

Maandag ochtend gaan we weg uit Melbourne en over een week hopen we in Adelaide aan te komen, dan vast weer een verhaal:)

See you mate!

Hele dikke kus en knuffel van mij!

  • 22 September 2012 - 23:06

    Mandy:

    Hey Rebecca, wat een verhaal weer en wat een mooie foto's. Wat rij je veel zeg?? Niet dood moe na zo een hele dag reizen?? Niet te veel vreemde mannen meenemen in je autootje hè???? Je moeder had mooie foto's van je uitgeprint!! Hele mooie kerk!! Stiekem een beetje jaloers op je!!! Hou vol!!! Ook de wat moeilijkere momenten!! Groetjes van hier en tot snel

  • 24 September 2012 - 08:00

    Lida:

    hee kilometervreter, heel leuk verslag van de afgelopen week. we hadden je natuurlijk ook live gesproken maar dit teruglezen is ook leuk. ik denk dat met zn tweeen ook gezelliger is en zeker met die afstanden!!!!! meiden veel plezier samen en we blijven jullie volgen.

  • 24 September 2012 - 13:49

    Runar:

    Super leuk om jouw verhaal te lezen! Wat een avontuur;) Ik blijf het in de gaten houden en blijf jij er maar lekker van genieten daarzo! Greetz vanuit Edam:D

  • 26 September 2012 - 10:34

    Joke Offenberg:

    hoi rebecca, wat zijn het mooie foto's. dit is echt genieten om dit te zien. Zo ik je verhalen lees gaat het goed met je. We horen veel verhalen over je van je moeder. Helemaal top, geniet ervan. Wel lekker dat je niet alleen hoef te reizen met elkaar is toch gezelliger. Wij hopen dat alles voorspoedig blijft gaan, zo te zien is het er schitterend, ben jaloers op je. Top om dit allemaal te zien en mee te maken. Geniet ervan, ik ga proberen om sneller op je reisverslag te kijken. Dikke kus van ons.

  • 27 September 2012 - 21:25

    Conny En Ton:

    Hai Rebecca,
    Echt super, wat jij allemaal beleeft, maar niet te veel vreemde mannen meenemen hoor.
    Maar het zal er daar wel anders aan toe gaan als hier, er zijn zoveel backpackers in Australie.
    Geniet lekker van alles wat je ziet, en leuk dat je een reismaatje hebt.
    dikke kus van ons 4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 20499

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: