Living the good and exciting life!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Living the good and exciting life!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Living the good and exciting life!!

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

11 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Jaja na 20 dagen is het toch wel weer eens tijd voor een verslag. De afgelopen tijd had ik het iets te druk met allerlei gave dingen.

Om te beginnen heb ik 20 februari parachute gesprongen. Na een hele tijd wachten werden we eindelijk om kwart voor 3 opgehaald. Na een wat formulieren te hebben ingevuld en instructies te hebben gekregen is het tijd om het vliegtuig in te stappen. Het redelijk kleine vliegtuigje zit behoorlijk vol. Steeds gaan we hoger en tegelijkertijd wordt ik toch wel iets zenuwachtiger... Helemaal als de eerste 2 eruit gaan op 12000 feet en ik zie hoe hoog we eigenlijk al zitten. We krijgen in het vliegtuig op een gegeven moment ook zuurstof en langzaam gaan we nog een stukkie hoger. Ik ben de eerste die het vliegtuig uitgaat op 15000 feet. Ik moet van mn dive master (degene aan wie ik vast zat met parachute springen) op het randje gaan zitten zodat mn voeten buiten het vliegtuig bungelen. Op dat moment dacht ik toch echt wel van ga ik dit echt doen, ga ik echt springen?!?! Maar mn dive master springt sowieso dusja ik ook. In het begin van mn sprong had ik wel even zoiets van waar is de grond onder mn voeten, maar als snel kon ik genieten van de snelheid en al het moois wat ik kon zien vanaf deze hoogte. Op een gegeven moment gaat de parachute open en gaan we een stuk langzamer. Wat super gaaf om dit mee te maken!! Ik mag op een gegeven moment ook nog de touwtjes van de parachute in mn handen nemen en aan 1 kant aan zo een touw trekken. Als je hard genoeg trekt ga je rondjes maken op je zijkant zegmaar. Echt heel gaaf! Vlak voor de landing neemt mn dive master weer de touwtjes in handen en landen we in het grind. Wat een super gave ervaring! Er zijn super veel foto's gemaakt en heb ook nog een film wat echt geweldig is om terug te zien! Zo blij dat ik dit heb gedaan:D:D

De volgende dag hebben we een bus genomen naar National Park Village. Doordat de Magic bus slechts op bepaalde dagen rijd hebben we een andere bus genomen zodat we niet heel lang nog op het noordereiland blijven plakken, we willen allebei graag naar het zuidereiland. Verder hebben we deze dag niet zo heel veel gedaan.

Vrijdag hebben we de Tongariro Alpine Crossing gelopen. Door vulkanische activiteit kan je de crossing niet van het begin tot het eind lopen, maar gelukkig kan je wel naar het hoogtste punt lopen waarna je het gelopen stuk weer terug moet. We werden om 7.15 opgehaald met de shuttle die ons naar het begin bracht van de crossing. Rond 8 uur zijn we begonnen met wandelen. Het eerste stuk is redelijk vlak en dus nog aardig goed te lopen. Daarna kwamen de Devil Stairs... De naam zegt het al, te veel trappen en te steile tussen stukken... Bianca heeft de treden geteld, het waren er 394 treden. Kortom 394 te veel... Daarna nog een stukkie omhoog en weer naar beneden waardoor we op een soort van plateau uitkomen waar je je in een soort maanlandschap waant, best bizar! Na het plateau kwam een stukje omhoog en daarna nog een heel stuk steil omhoog! Dat laatste viel niet mee... Eenmaal boven bevonden we ons helemal tussen de wolken, best apart om mee te maken, maar zo hebben we geen uitzicht wat wel erg jammer is. Gelukkig voor ons klaarde het op terwijl we bovenop rond liepen en konden op die manier de Red Crater en de Emerald Lakes zien. Heel gaaf! Daarna begon onze terugreis wat eigenlijk helemaal niet mee viel... Onze shuttle bus zou ons om half 4 of om 5 uur ophalen. We waren net na 3 uur terug op de plek waar we zouden worden opgehaald, perfecte timing dus! Eenmaal terug zijn we gaan douchen en hebben we de rest van de avond vrij weinig gedaan. Alles deed pijn en ik was het behoorlijk zat!

De volgende dag stond ons een busreis naar Wellington te wachten. In de bus lekker gehangen en geslapen en aan het eind van de middag in ons hostel gegeten en betijds naar bed!

24 februari hebben we de ferry naar het zuider eiland genomen en zijn we aangekomen in Picton. Het hostel waar we zitten is heel fijn, want ze serveren iedere avond chocolade cake met ijs. Hier hebben we dan ook heerlijk van genoten! Daarna nog even skypen met mn lieve mama en papa en toen was de dag alweer om!

De 25e hebben we wat rond gelopen in Picton en hebben we Runar even gezien, helaas zeer kort, maar toch, puur toeval elkaar aan de andere kant van de wereld tegen komen is niet niks! Die avond weer genoten van de chocolade cake met ijs en daarna nog even een half uurtje in de hot tub waarbij we genieten van de mooie sterrenhemel en een goed gesprek:D Heerlijk rozig van de hot tub en daarna een warme douche gaan we slapen.

De dag daarna gingen we met de bus naar Nelson. Laat in de middag kwamen we aan in ons hostel en na wat rond te hebben gelopen in het dorpje hebben we de soep en het brood uitgeprobeerd. Het werd allebei gewoon neergezet en het was zo van wie het eerst komt wie het eerst maalt. Er stond dan ook een rij voor de soep en er stonden er een aantal om het blad heen waar de doos met brood werd neergezet. Zodra die doos werd neergezet was het pak zoveel je kan, niet normaal om het te zien, maar ik heb me er toch ook maar even tussen gewurmd en wat brood veroverd. Helaas smaakte de soep naar warm water met wat wortel en ui erin, oftewel niet te vreten! Gelukkig is jouw soep heel veel beter dan dat mam!

De 27e zijn we in Abel Tasman Park gaan wandelen. We zijn eerst met de bus naar een boot gebracht die ons naar Anchorage bay gebracht waarna we een heel stuk terug kunnen lopen. Dat was best een wandeling maar wel prima te doen. We moesten eerst een stuk steil omhoog lopen, wat gelukkig werd beloont met een heel mooi uitzicht. Daarna hebben we eigenlijk het grootste deel van de tijd op een soort van brede richel gelopen tussen al de bomen. Om te lunchen zijn we bij een van de baaitjes naar beneden gelopen waar we tijdens het eten konden genieten van mooi uitzicht op de Tasman zee. Rond 4 uur werden we aan het eind van de wandeling weer opgehaald en terug gebracht naar ons hostel. Een mooi dagje wandelen!

Op de 28e zijn we met de Magic bus naar Greymouth gegaan. Een lange dag want we worden al om 8 uur opgehaald en zijn uiteindelijk rond 5 uur in ons hostel... Onderweg wel een aantal mooie stops gehad. Eentje bij Cape Foulwind om bij een zeehonden kolonie te kijken, daarna het Irimahuwhero viewpoint waar we super uitzicht hebben op de Tasman zee en om het af te sluiten nog een stop in Punakaiki om bij de Pancake rocks en de blowholes te kijken. Heel mooi om te zien, maar aan het eind van de dag is het ook wel weer heel fijn om de bus uit te mogen. Verder nog even boodschappen gedaan en gegeten om een avondje verder niet zoveel te doen, heerlijk!

1 maart gaan we met de bus naar Franz Josef Glacier. Deze keer een kort ritje waarna we al heel snel moeten inchecken voor onze ice explorer. Die middag gaan we met een helicopter naar de gletsjer waarna we daar 3 uur lang rondlopen. We lopen tijdens die 3 uur langs caves en door een tunnel gelopen. Echt heel erg mooi en bijzonder dat we hier gewoon rondlopen. Daarna terug met de heli. Het is echt super om in een heli te zitten. Heb bij de heen en terugweg allebei het geluk gehad om voorin te mogen zitten en dus super goed uitzicht te hebben:D:D Als we terug zijn even eten en omkleden want we gaan met een groepje naar de hot pools. Dit is gratis als je de ice explorer heb gedaan. Je had daar 3 baden met 3 verschillende temperaturen. Heerlijk relaxt om daar te zitten, maar uiteindelijk wordt je er ook wel heel erg rozig van! Daarna dan ook nog even gedoucht en al snel in slaap gevallen, heerlijk!

2 maart gaan we met de bus naar Wanaka. Onderweg een aantal stops die wel mooi zijn: Lake Matheson, Thunder Creek Falls en de Blue Pools. Vooral die laatste 2 hadden veel zandvliegjes die ons gelijk lastig vielen als we stil stonden dus voor mij was het zo van foto's nemen en dan weer snel terug, veilig de bus in! Aangekomen in Wanaka hebben Bianca Dineke en ik onze eigen kamer inclusief badkamer en keuken. Echt heel fijn en luxe! Hierdoor kunnen we wat relaxter ons klaar maken voor een avondje barbecue en bussenbattle. De barbecue was wel oke en de bussenbattle was een beetje een domper... Er kwam maar 1 concurrerende bus voor een deel opdagen, dus hebben we de rest van de avond een erg gezellige avond gehad met wat drankjes en dansjes!

De volgende dag hebben we de bus naar Queenstown. Gelukkig niet zo een heel lange rit, dus we kunnen heerlijk de rest van de middag slapen(A) We hebben nog iets in te halen van de vorige avond en een kamer voor ons 3en maakt dat dan wel heel erg makkelijk! Die avond hebben we nog wel met een aantal van de Magic bus "All you can eat pizza" gegeten, wat best heel gezellig was en daarna heb ik nog even met papa en mama geskypt. Na het skypen heb ik me weer bij de rest van de groep aangesloten om de pubcrawl mee te doen. Aangezien wij er gisteren al een heel mooi feestje van hadden gemaakt en de rest beschamend aangeschoten was, hebben we het voor gezien gehouden!

We blijven 4 nachten in Queenstown, dus we hebben even de tijd om bij te komen van al die keren ontzettend vroeg op om met de bus mee te gaan, wat heel fijn is. Daardoor hebben we dan ook de volgende dag de hele ochtend in bed doorgebracht. We hebben in de middag nog wat boodschappen gedaan en wat dingen geregeld en zijn na het eten begonnen met kijken van de serie Revenge. Na de eerste aflevering zijn we gelijk verslaafd... Kortom ieder vrij moment kijken we weer een aflevering:D Heerlijk!

5 maart gaan we naar Milford Sound. We vertrekken om 8 uur met een kleiner busje, want door een fout van Magic zitten we niet in de normale bus van half 7. Gelukkig blijkt dat het wel beter is om in die bus te zitten. Doordat we met zo weinig zijn verspelen we weinig tijd met mensen ophalen en kunnen we snel aan onze reis beginnen van 4 uur naar de plek waar we beginnen met de boottocht. Onderweg kunnen we daardoor ook meer stops maken en dus meer zien. Best een mooie weg zo! Eenmaal op de boot varen we een kleine 2 uur in een fiord die Milford Sound heet. Heel mooi om te zien. Daarna weer 4 uur met de bus terug. Nadat we terug zijn halen we en Ferg burger. Een beroemde burger die je alleen in Queenstown kan eten en ja die moeten we dan natuurlijk wel proeven! De Ferg burger is echt heerlijk! Hij is echt heel goed:D En heel groot:P

De volgende dag zijn hebben we erg rustig aan gedaan, veel Revenge gekeken en tussendoor nog even Fish en Chips gegeten en een brood gehaald. Die avond hebben we nog wel 2 theepotjes gedronken. Hier zat alleen geen thee in, maar een mix voor shotjes en die waren erggg lekker!:D

7 maart zijn we met de Magic bus naar Lake Tekapo gegaan. Een erg klein dorpje zit om dit meer, maar het meer en het landschap daaromheen is wel heel erg mooi. Dineke en ik hebben zelfs nog even in het meer gezwommen, niet te lang want het was behoorlijk koud. Tekapo staat bekent om het kunnen zien van vele sterren dus konden we het niet laten om voordat we naar bed gingen nog even te kijken naar de sterren. En jahoor we konden echt super veel sterren zien en de hele melkweg. Echt super om te zien!

8 maart zijn we met de bus naar Christchurch gegaan. We werden rond de middag bij ons hostel afgezet dus de rest van de middag konden we nog even rondlopen en wat boodschappen doen voor ons avondeten. Met het rondlopen zie je nog zoveel wat ze nog moeten slopen, aan het slopen zijn of aan het opbouwen zijn. Echt bizar. Wat ik nog het meest bizar vond was een stukje met een aantal winkels die er nog stonden waar een kapselon tussen zat. De ramen waren stuk, de spullen stonden allemaal nog binnen, maar op de deur hing nog wel het bordje "Yes we are open" op. Heel gek als je beseft dat alles gewoon is achtergelaten en dat dat nu alweer ruim 2 jaar geleden is. Daarna nog naar de container mall gegaan, wat echt een leuk initiatief is voor de winkeliers waarvan hun winkel niet meer gebruikt kan worden door de aardbeving van 2 jaar geleden. Nadat we boodschappen hebben gedaan hebben we onze afscheidsmaaltijd. Dineke verlaat ons morgenochtend aangezien wij doorgaan met de Magic bus en Dineke met het vliegtuig naar Sydney vliegt.... Een heerlijke maaltijd met als toetje ijs, M&Ms en een paar afleveringen Revenge:D

9 maart verlaten wij Christchurch en helaas ook Dineke. Ze komt ons superlief nog wel gedag zeggen en ons uitzwaaien. Het was echt geweldig om haar te mogen leren kennen en met elkaar te reizen:D:D Vandaag op naar Kaikoura. Voor de middag komen we daar aan en nadat we zijn ingecheckt bied onze buschauffeur ons aan om ons naar de zeehonden kolonie te brengen. Dit is namelijk nog best een stukje lopen en doordat hij ons brengt hoeven we alleen nog maar terug te lopen. We besluiten dit te doen. We hebben een aantal zeehonden van behoorlijk dichtbij gezien, heel gaaf, waarna we langzaamaan zijn terug gelopen en onderweg nog ergens van een fish&chips hebben genoten. Een mooie wandeling, maar eenmaal weer in ons hostel is ook wel fijn! Die avond hebben we weer van een paar mooie afleveringen van Revenge gekeken:D

10 maart gingen we in de middag mee met de Dolphin Encounter om met dolfijnen te zwemmen. We kregen een wetsuit en ik had mn eigen spullen om te snorkelen en daar gingen we op de boot de zee op, opzoek naar dolfijnen. Na een half uur/45 minuten hadden we een grote groep dolfijnen gevonden, dus alle spullen aan en het water in! De dolfijnen komen overal vandaan en zwemmen aan alle kanten om je heen, soms dichtbij, soms iets verder weg. We mochten 4 keer het water in en 4 keer kwamen ze zo dichtbij om met je te spelen. Zo gaaf om te zien en te doen! Gelukkig ook veel foto's kunnen maken! Eenmaal weer op de boot hadden we nog een foto moment waarbij we foto's konden maken vanaf de boot. Zoveel dolfijnen die de lucht in springen en die overal vandaan komen. Zo gaaf om te zien. We hebben gewoon gezwommen met 300-400 wilde Dusky dolfijnen, hoe gaaf is dat!!

Vandaag hebben we even een relaxt, we doen niks dagje. Tijd om dit verslag te schrijven en wat andere dingen te regelen. Het besef dat het einde in zicht is komt ook, over 6 weken ben ik gewoon weer thuis en is mijn lange reis gewoon voorbij. In de tussentijd ga ik nog heel erg genieten van alle mooie dingen en kan ik niet wachten tot ik mn lieve mama en zusje in Thailand weer zie!

See you mate!
Dikke kus van mij!

PS. Thnx voor alle super leuke reacties. Jess, nee het is hier in NZ in de meeste plaatsen niet druk, zoveel land en maar 4 miljoen inwoners waarvan er al 1,1 miljoen in Auckland wonen. Best wel prima eigenlijk:D Meneer Scholten, super dat u reageert en al mn verslagen steeds leest. Gelukkig dat alles nog staat, daar ben ik blij om!

• 11 Maart 2013 - 10:19

Lida:

het werd ook wel weer tijd voor een nieuw verslag, maar wat voor en verslag!!!!!
    WAT HEBBEN JULLIE VEEL GEDAAN!!!! het gaat misschien wel snel maar jullie zien
    echt heel veel van NZ.Top dat jullie met z´n drieen zoveel plezier hebben.
    je kan heel veel van je lijstje afvinken Rebecje. geniet nog even van NZ, Bianca en je
    rust want nog even en dan komen melissa en ik eraan. WIJ HEBBEN ER HEEEEL VEEEL
    ZIN IN. Dikke knuffel van je trouwe lezers en je hondje

• 11 Maart 2013 - 19:16

Mandy:

Heyyyy,
    Wat heb jij al weer een hoop gedaan zeg!!!!!! In de afgelopen dagen!!!!! Jaloers! Pff... Maar inderdaad over 6 weken is het einde al weer inzicht!!!! Geniet jij van de komende weken in dat mooie land!!! Want Noah is al aan het aftellen vertelde hij mij!!!! Xxxxx

• 11 Maart 2013 - 20:58

Je Pappie :

Hallo Rebecje , ik vind eigenlijk dat ik nog wel even naar Nieuw Zeeland moet komen ,het ziet er ook zo mooi uit dat wil ik ook niet missen en ben alweer aan vakantie toe . het is hier alweer winter gatver stervens koud . maar de tijd drinkt voor het is bijna voorbij bedenk dat wel he ? Maar niet getreurt dan vriest het waarschijnlijk niet meer . Ik wens je met je moeder en je zus n mooie tijd in Thailand . En daarna zien we je weer op Schiphol en komen we je halen. geniet nog even . mazzel je vadertje.

• 13 Maart 2013 - 21:05

Conny & Ton:

hai Rebecca,
    mama zei het al,wat hebbe jullie veeeeeel gedaan, niet normaal, wel heel super allemaal.
    En alles opslaan he wat je allemaal meemaakt. Geniet er lekker van, want het gaat nu echt opschieten.
    DAt is ook weer raar he als je straks weer hier bent, nog even niet aan denken, maar misschien ook weer wel.
    dikke kus van ons 4