Through the desert to Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Through the desert to Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Through the desert to Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

02 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Na een week wordt het wel weer tijd om iets van me te laten horen! Bianca en ik zijn gisteren begin van de middag aangekomen in Alice Springs, jaja we zijn in het rode hart van Australië!

We hebben niet zo veel van Melbourne gezien, de paar dagen dat we hier waren vooral dingen geregeld & de plannen van Bianca zijn hier veranderd door een tour, ze rijd nu mee tot Alice Springs en daarna gaat zij met de bus en ik ga alleen verder of met een ander leuk reisgenootje die ik nog moet tegenkomen!

We zijn 24 september vroeg uit Melbourne vertrokken en zijn langs de kust gaan rijden. Hierdoor kwamen we op de Great Ocean Road, mooie weg om te rijden! Hele stukken langs de oceaan, maar ook door bos en soms met een heerlijk slingerweggetje! Het bekende bord van de Great ocean toss zijn we halverwege tegengekomen:D daarna zijn we naar cape otway gereden om koala's te zien en jahoor! Eerst een moeder met kleintje over de weg en later een hele boom vol! Foto's volgen later nog, hoop ik!
De 25e verder gereden en de bekende twelve apostles gezien! Heel apart, maar mooi om te zien! In Mount Gambier naar Blue lake geweest, dit is een krater waar water in zit, maar dit water veranderd van kleur door het jaar heen, nu was het mooi blauw:) aan de andere kant kon je heel ver zien, gaaf om te zien!
Op de 26e zijn we in Adelaide aangekomen, waar we erachter.kwamen dat.t hier een half uur vroeger.is... In het hostel gingen er die avond barbecuen , we vielen dus mooi met onze neus in de boter! Toen nog met mn lieve mama geskypt en met Mandy, Michael, Noah en de honden geskypt, super leuk, alleen jammer van de slechte verbinding!

Vanaf de 27e is onze reis door de woestijn echt begonnen, apart om te zien dat t niet alleen maar zand is, maar er eigenlijk ook nog best wel bomen staan... Oriëntatie is best lastig, want veel borden staan er niet, na wat kilometers komen we een roadhouse tegen waar we ook onze auto kunnen neerzetten. Die nacht een storm meegemaakt! Wat een zand dat rond waaide en de hele auto wiebelde de hele nacht! Maar de volgende dag was er niets.meer van te zien...

De 28e richting Coober Pedy gereden. Onderweg nog op uitgiftepunten gestopt en daar zag je iets heel lichts, maar wat t was... T bleken salt lakes te zijn en op lake hart konden we ook lopen! Echt vet raar, een meer met zout... Wel mooi om te zien en op foto's lijkt t echt net sneeuw!
Die nacht hebben we in een hostel onder de grond geslapen... Daar gesproken met een australische man die met zn vader en zoon naar de uluru ging want dat hadden ze beiden nog nooit gezien! Met hun fish and chips gegeten, best gezellig en met mooi uitzicht over het stadje en de zonsondergang!

In Coober Pedy besloten dat het fijner was om wat rustiger te rijden en ook wat van het mooie weer en het goede leven te genieten! Zo gezegd zo gedaan, zijn de 29e naar de Breakaways gereden, super mooi! En daarna besloten in Marla te stoppen en een half middagje zon en boekje lezen te doen:)
De 30e tot vlak onder Alice Springs gereden, die dag ook de grens van South Australia naar Nothern Territory gepasseerd, wat stond aangegeven met een mooi welkomstbord (foto komt vast wel) eindelijk!!

Gisteren dus maar ruim een uur hoeven rijden en toen hier!
Wel grappig, we hebben al die tijd geen bereik gehad en geleefd op het ritme van de zon: slapen als het donker is en wakker worden als het.licht word. Best wel apart maar echt heel goed te doen!

Nu nog een beetje Alice Springs bekijken en de 4e ga ik 3 dagen op een tour naar de Uluru en Kings Canyon en ik hoop de 8e vroeg te vertrekken naar Darwin:D Ben heel benieuwd!

See you mate!
Hele dikke kus van mij!

Ps. Het is echt super leuk om jullie reacties te lezen! Ben blij dat je van mn verslagen en foto's geniet, tante Joke! En ome George, heb een australische hoed gevonden & heb m steeds op dus met mn hoofd komt t helemaal goed!
Genieten doe ik hier zeker! Voorlopig wil ik echt nog niet naar huis ;-)

• 02 Oktober 2012 - 08:49

Lida:

hee rebecje, ik noemde je de vorige keer al een kilometervreter maar dat ben je nu echt. wat hebben jullie al veel gereden samen. t is goed dat jullie af en toe wat rust inplannen want anders schiet alles echt langs jullie. melissa heeft net wat fotos laten zien via facebook, geweldig wat ziet het er prachtig uit!!!!! jammer dat je op zoek moet naar een ander reisgenootje maar dat komt vast wel goed. heeel veeeel plezier in het rode hart. wat een leuk en lang verslag deze keer. hele dikke kus van je moedertje

• 02 Oktober 2012 - 09:55

Mandy:

Hey Rebecca!!!! Leuk verslag weer!! Leuk om weer te lezen!! Wij zijn benieuwd naar je foto s!!!!! Hier gaat het allemaal goed!! Van de week ff proberen of ik thuis Skype ook ff kan installeren!! Groetjes en doe voorzichtig!!

• 02 Oktober 2012 - 15:42

Chantal:

Super leuk om al je verhalen te lezen! Heerlijk dat je dr zo van geniet en ga zeker zo door!! Hier in Utrecht is het vast en zeker een stuk minder spannend;)
    Heel veel plezier nog!
    Liefs Chantal

• 03 Oktober 2012 - 16:48

Sandra:

Hey Mate!
    Wat is het gaaf hè daar in down under! Leuk om al je verhalen en belevenissen te lezen. En ik zie zoveel weer voor mij van onze eigen reis. Echt gaaf!!!! Heel veel plezier hoor in Kings Canyon. Je moet maar veel water meenemen als je boven op de canyon gaat lopen. Een mooi uitzicht.
    En dan Uluru, lekker vroeg op voor de zonsopgang en dan een flink stuk lopen om de Rock heen. Zo bijzonder!!!!!!! Echt doen hoor.
    Kata Tjuta is ook nog heel mooi. Maar eigenlijk mooier van afstand dan van dichtbij.
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen!
    Liefs Sandra

• 04 Oktober 2012 - 20:44

Joke Offenberg:

hallo Rebecca, het gaat geweldig met jou als ik de verslagen lees.
    Hou dit vol en blijf genieten want dit is misschien wel once in a lifetime journey, Dit weekeinde gaan wij
    met jou ouders een weekeinde deep down under in Zuid Laren.
    Blijf gezond en houd het goed nat in de dessert.

groeten uit Assendelft...............xxxx