Home is where the heart is - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Home is where the heart is - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Na alweer 2,5 thuis te zijn is het misschien toch wel tijd voor een allerlaatste verslag.

De laatste dagen in Bangkok hebben we weinig anders meer gedaan dan genieten van het mooie weer en het zwembad, souvenirtjes en het lekkere (goedkope!) eten. Het was lekker, maar voelde wel echt aan als wachten tot ik naar huis mocht!

Rond 10 uur 's avonds op 20 april is het dan ook eindelijk tijd om met vol gepakte tassen in een taxi te stappen die ons naar het vliegveld brengt. Eenmaal aangekomen op het vliegveld zien we dat we al een kwartier vertraging hebben. Na het inchecken nog wat rondlopen, maar al snel zitten/liggen we op stoelen te wachten tot het tijd is om te gaan boarden. Ruim een half uur later dan gepland vliegen we weg vanuit Bangkok.

De 12 uur in het vliegtuig zijn lang. Heel erg lang. Vooral de eerste helft. Eenmaal over de helft lijkt het allemaal iets sneller te gaan, steeds een stukje dichterbij Nederland, Amsterdam en daarmee dus alle familie en vrienden. Onderweg is dat zo een raar idee en op Schiphol komt dat alleen maar dichterbij. Door de paspoort controle zie ik familie staan die achter het raam op mij staan te wachten. Super leuk om ze al te kunnen zien, maar wat kut dat dat raam er tussen zit! Bianca en ik hebben al snel onze tassen en ja daar gaan we!

Super blij om iedereen te zien en iedereen moet natuurlijk een voor een geknuffeld worden. Natuurlijk kan een spandoek niet achterblijven, net zoals mijn aangevraagde broodje hagelslag:D Dat broodje hagelslag wordt dan ook samen met Noah op de grond opgegeten. Geweldig!

Daarna afscheid van Bianca genomen en op naar huis! Thuis staat nog een hondje op mij te wachten. Gelukkig niet kwaad dat ik er 8 maanden niet was, maar net zo blij als dat ik die ochtend nog de deur uit was gegaan. Daarna naar mn eigen huisje, die mn zusje weer met mij moet delen. Daar stond een hele brunch/high tea klaar voor iedereen die was meegekomen. Hoe rijk kan je je voelen als je je familie zo om je heen hebt?! Heel rijk:D Na het eten nog lekker naar buiten aangezien ik mooi weer had meegenomen. Kortom een geweldige dag die ik kon afsluiten met een heerlijk nachtje in mn eigen bed! (jaaa mn eigen bed ligt toch wel echt het lekkerst van alle bedden van de afgelopen 8 maanden!!)

Het besef is er in de eerste dagen niet echt: Ik ben weer in Nederland. Mijn avontuur is over. Zoveel dingen die normaal zijn en daardoor niet kloppen. Heel lastig om uit te leggen, maar vreemd is het wel.

Na afspreken met vrienden is het tijd voor koninginnenacht en dag. Super leuke feestjes, maar hierna merk ik toch wel dat ik wel echt ben veranderd en dat er in de tussentijd ook wel wat dingetjes hier in Nederland zijn veranderd. Allemaal kleine dingetjes, maar hier in Nederland zijn vind ik lastig. Het is zoeken naar mn plekkie, mn draai en een volgende uitdaging waar ik weer volop mee bezig kan zijn. Dat heeft alleen wel tijd nodig!

Gelukkig kan ik in die tijd volop foto's terug kijken, genieten van feestjes die ik vooral niet wil missen, het tegenkomen van bekenden die mij op de voet hebben gevolgd, het afspreken met vrienden en uiteraard weer volleyballen.

Ik kan terugkijken op een tijd waarin ik zoveel ontzettend gave dingen heb mogen doen. Ik heb 3 compleet verschillende landen bezocht waar ik zoveel heb gedaan dat het eigenlijk bijna teveel is om op te noemen en als ik het zou opnoemen zou ik altijd wel iets vergeten! Een specifiek hoogtepunt is er daardoor zeker niet en een landenvoorkeur al helemaal niet!

Mama, papa, Melissa, oma, tante Joke, ome George, Michael, Mandy, Noah, tante Elles, ome Hans, Sabina, Quintin, tante Conny, ome Ton super dat jullie er waren op Schiphol!! En Raymond en Phil, geweldig dat jullie nog even bij ons langs kwamen. Het was super om jullie allemaal de 21e te mogen zien en te knuffelen na al die maanden!

Voor iedereen die al mijn verslagen al die 8 maanden hebben gelezen en hebben gereageerd, dank jullie wel!:D

See you mate!
Dikke kus van mij

Ps. Het gezegde "Home is where the heart is" is helemaal waar en gelukkig ligt mijn hart in Amsterdam en wel aan de Osdorperweg ;-)

  • 09 Mei 2013 - 23:02

    Nico Scholten:

    Hey Rebecca,

    Fijn dat je weer terug bent.
    Ik heb genoten van je laatste verslag.
    Het was fijn om je weer te zien.:-) Het zal idd wel even wennen zijn maar dat gaat je wel lukken.
    en ja home sweet home.

    CU
    Grtz
    Nico

  • 11 Mei 2013 - 08:20

    Mandy:

    Wij zijn blij dat je hart in Nederland ligt!!!!

  • 11 Mei 2013 - 13:02

    Lida:

    ja rebecje en dit is dan voorlopig je laatste verslag!!!! want ik weet zeker dat
    dit niet je laatste reis is. voorlopig ben je weer "lekker"thuis, ik ben weer heel
    blij dat je weer lekker in de buurt bent. ik hoop dat je snel weer n beetje je draai
    kunt vinden en dat je het mooie weer in je macht houdt. want wij willen nu ook
    genieten van een mooie zomer. heeellllee diiikkkeee kuuusssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 1306
Totaal aantal bezoekers 20509

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: