Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

18 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Het is alweer even geleden dat ik mn laatste verslag heb geschreven. Laatste was in Sydney, maar deze keer is het vanuit Taupo, Nieuw Zeeland!

Mijn laatste ochtend, 6 februari, was een vreemde ochtend. De kaartjes machine van de trein at mn laatste geld op zonder een kaartje daarvoor terug te geven, maar gelukkig was er een jongeman zo aardig om mijn kaartje voor me te betalen. Op het vliegveld was ik na de normale controle ook nog eens de sjaak voor een extra controle. Heel benieuwd wat de rest van de dag voor me in petto had. Gelukkig ging de vlucht super snel en was ging alles in Auckland goed:D Die avond nog vanuit de haven naar de zonsondergang gekeken. Best mooi.

De volgende dag bleek dat Auckland helemaal niet op Sydney lijkt en er dus niet zoveel te doen is... En dan blijkt dat je je in zo een grote stad toch wel heel erg alleen kan voelen...

8 februari was het tijd om voor het eerst de Magic bus naar Thames te nemen. Ik reis met de Magic bus door Nieuw Zeeland, zij brengen je naar verschillende plaatsen en voor een groot deel kan je zelf bepalen wanneer je eruit gaat. Vandaag dus eerst naar Thames, daar de bus naar Coromandel Town gepakt en nog een taxi om naar Colville te komen. Niet erg makkelijk allemaal, maar wilde toch wel graag naar Colville Farm. Uiteindelijk daar gekomen en het was daar echt heel mooi. Ben hier 5 nachten gebleven. In die tijd heb ik soms hele dag beetje boekje gelezen en wat gepuzzeld, maar ik heb daar ook een grote heuvel opgelopen (super mooi uitzicht daar), paard gereden, lammeren de fles gegeven en nog naar Colville bay gelopen. Heerlijk relaxt en het grappige was, ik voelde me hier minder alleen dan in die grote stad... De mensen die de boerderij runden waren zo aardig en de rest van de mensen die hier verbleven wisselden, maar de meesten waren ook heel aardig.

13 februari ben ik naar Coromandel Town gebracht en daar heb ik de bus naar Whitianga genomen. Ik zat daar in een hostel vlak bij de zee, super chill! Rest van de dag beetje rond gelopen in het dorpje en op het strand. Op het strand liggen echt super veel mooie schelpen, i like!
Volgende dag met een tour naar Catedral Cove en Hot Water Beach. Super mooi daar en bij Hot Water Beach nog mn voeten bijna verbrand, zo heet was het water! Gelukkig nog een gat gevonden met normaal warm water, heerlijk!

15 februari vroeg de bus naar Thames weer genomen om de Magic bus weer te nemen naar Rotorura. Onderweg middag gegeten op de boerderij waar The Hobbit is opgenomen. Daarna door naar Rotorura waar ik na wat rondlopen naar Tamaki Maori Village ga die avond. We worden daar met bussen heen gebracht en na een openingsceremonie mogen we het dorp in. Ze laten ons verschillende dingen zien en ze geven ook nog een concert. Best interessant om te zien. Daarna gaan we met zn allen eten. We eten hangi, dat is hun traditionele manier van eten bereiden. Ze hebben het voedsel een aantal uur onder de grond waar het warm word gehouden en op die manier gaar word. Het eten was echt heel goed, maar dat wat onder de grond had gezeten had wel een aparte smaak...

De volgende dag werd ik betijds opgehaald om naar Wai-O-Tapu te gaan. Dit is een thermisch wonderland met gijser en champagne baden. Zoveel verschillende kleuren en geuren! Heel apart om allemaal te zien. Rond de middag weer terug naar mn hostel. Toen ik aan het lunchen was raakte ik aan de praat met een Nieuw Zeelandse boer met een paardendierenarts als dochter in Australie. Heel aardige man en hele tijd mee zitten praten! Rest van de middag langs Lake Rotorura gelopen. Die avond met mn papa, mama en zusje geskypt en daarna ook nog met Michael, Mandy en Noah want de kleine man is alweer 1 jaar geworden. Hij wordt veelste snel groot!!

17 februari neem ik de Magic bus naar Taupo. Hier heb ik lekker alle tijd want ik blijf hier tot Bianca vandaag (19e) komt.

Tijd hier achter de pc is alweer op dus ik ga er weer vandoor!
Sinds Colville heb ik er wel weer heel veel zin in! En doordat ik zoveel tijd heb hier kwam ik er gisteren achter dat ik over 6 weken mn zusje en mama weer zie en over 9 weken gewoon al thuis ben! Tot die tijd nog volop genieten!

See you mate!
Dikke kus van mij vanuit een warm zonnig Nieuw Zeeland!

  • 19 Februari 2013 - 01:31

    Mandy:

    hey,

    Goed verhaal weer!! einde komt toch steeds meer inzicht.
    Laat je weer ff weten wanneer je kan skypen!! misschien kan Noah dan ff live showen dat hij kan lopen!!!


    groetjes

  • 19 Februari 2013 - 09:38

    Jessica:

    Wauw!!! (Lang leve Google Images) Wai-O-Tapu ziet er echt super gaaf uit! Lijkt misschien een beetje op de geysers die ik in Yellowstone NP in USA heb gezien, hoewel ik me geen gifgroene wateren kan herinneren! Super vet dat je hebt paardgereden in NZ, lijkt me geweldig om te doen! Ook de Cathedral Cove is super mooi! Is het trouwens druk op deze plaatsen in NZ?

    And no worries mate! Zijn nog 9 hele mooie weken te gaan! :)
    Groedels!

  • 19 Februari 2013 - 10:36

    Lida:

    jaaaa lieve rebecje over 6 weken zit je met ons opgescheept maar wat heb ik er een zin in!!!!!
    ik denk dat je die twee landen ook niet met elkaar moet vergelijken, maar dat doe je toch snel.
    je hebt alweer hele gave dingen gedaan in die week dat je in nz bent!!!
    geniet van de komende weken met bianca, top dat je haar weer gaat zien en dat jullie weer een stuk samen opreizen.
    hele dikke knuffel en kus van je trouwe volgers!!!
    ps er zijn nog geen lammetjes, we houden je op de hoogte

  • 20 Februari 2013 - 17:51

    Nico Schholten:

    Hey Rebecca,

    Ik lees je verslagen al bijna vanaf het begin van je reis en eigenlijk nooit de moeite genomen om erop te reageren totdat ik vorige week je moeder sprak bij DvB en ze mij vertelde dat je een reactie nu juist zo leuk vindt.
    Nou bij deze dan.
    Je schrijft heel leuk en gedetailleerd.Fantastisch leuk om te lezen wat je daar meemaakt en idd thx to Google, zodat ook hier ik kan zien hoe het daar is. Dus keep on the good work ! Het wordt gewaardeerd hier :-)
    Niet te geloven dat je al bijna een half jaar weg bent.
    Hier gelukkig geen schokkende gebeurtenissen sinds je vertrokken bent. "Alles staat er nog".
    Het wordt tijd dat we hier ook wat meer de zon gaan zien.Vandaag 1° en bewolkt.
    Ik ben wel jaloers als ik lees wat je daar ziet, meemaakt én wat voor het weer het daar is.
    Trouwens hangi lijkt me lekker als ik dat zo zie en dat maori dorp ziet er gaaf uit.
    Kom je nu terug met zo'n tatoo of wat ?
    Nou meis geniet ervan want die 9 weken zijn zo voorbij.
    Grtz en c u

  • 23 Februari 2013 - 14:45

    Conny & Ton:

    Hai Rebecca,
    Heel leuk je verslag weer, ja nu ben je gewoon na al die maanden in Nieuw Zeeland.
    Geen auto deze keer, te korte tijd dat je in Nieuw Zeeland bent?
    Het gaat echt snel nu he, nog even niet aan denken en lekker genieten, van al het moois dat je ziet.
    Het is niet normaal wat je allemaal ziet he?
    Was wel even spannend met je kaartje voor de trein, maar net als je papa al zei er zijn alleen maar aardige mensen in Australie.
    hopelijk ook in Nieuw Zeeland.
    Heel veel plezier ook daar.
    Dikke kus van ons 4

  • 02 Maart 2013 - 21:57

    Elles De Groen:

    Hoi lieve Rebecca
    Weer even een berichtje van ons,is alweer een tijdje terug.Wat een prachtige verhalen zeg,wat maak jij prachtige en bijzondere dingen mee? Geweldig'!!! Je doet t toch allemaal maar,petje af!!! Ik denk dat je wel heel zelfstandig word en dat je soms heel anders tegen dingen aankijk. Maar meisie nu nog van dit prachtig land genieten,want wie je ook spreek,en ook jouw verhalen lees is t prachtig. Wat lijk me dat moeilijk als je net in een land kom,en dan t verhaal met je kaartje gebeurt. Maar wat bijzonder dat zomaar een lieve vreemde jongen voor jouw een kaartje koopt,top. Dat zegt toch wel wat over het karakter van deze mensen.
    Lieve Rebecca nu is Bianca bij jouw,en over een paar weken komen je moedertje,en je zusje. Nu gaat de tijd erg snel,geniet nog even een weken. Heeeeel veeeel plezier nog!!!!!

    Ps de operatie van Kaylee is goed gegaan,heerlijk.
    Dikke kus van THE Greenis

  • 04 Maart 2013 - 09:50

    Joke:

    Hoi lieve rebecca,

  • 04 Maart 2013 - 10:03

    Joke:

    Hoi Lieve Rebecca,
    Wat tof dat je in Nieuw Zeeland zit. Australie al weer achter je met al dat moois wat je gezien en meegemaakt hebt. Je droom is waarheid geworden, dat kunnen veel mensen niet zeggen. Dit heb je wel even geflikt met je 22 jaar. Soms met ups en downs, maar ik heb veel respect voor je dat je dit allemaal wel gedaan hebt. Heel veel respect om dit allemaal zo in je eentje te doen. Ik zou zeggen maak er ook wat moois van in Nieuw Zeeland, want dat tijdje is eigenlijk zo voorbij, en dan op naar je moedertje en je zusje. Wordt je niet te bruin, want dan kom je Nederland niet meer in, en dan steken we zo af met jou. Hele dikke kus van ons. George en Joke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 20532

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: