Happy New Year!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Happy New Year!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

02 Januari 2013 | Australië, Sydney

Nu alweer een nieuw verslag?!? Jaaa oud en nieuw was zooo gaaf dat ik dat even met jullie wil delen:D

30 december ga ik vroeg slapen. Ik ben de hele dag al vet verkouden: hoesten, snotteren en volop niezen, dus ik hoop dat met een dagje rustig aan doen en vroeg slapen het morgen een stukje beter is dat ik de laatste dag van 2012 een stuk beter doorkom!

31 december. Om 8 uur gaat de wekker, maar daarvoor ben ik al wakker. Onbijten, aankleden en spullen pakken en even na 9en gaan we op pad! Eerst richting de bushalte waar we de bus pakken naar de plek die we in onze gedachten hebben: Mort bay. De bus zit aardig vol, maar gelukkig waren wij op tijd om nog best prima te kunnen zitten, nice!
Eenmaal bij de eindhalte stappen we uit en aan de linkerkant zien we een park, dat moet de plek zijn dus daar gaan we dan ook heen. Handdoekje op de grond, eten in de weinige schaduw die we hebben en chillen maar. De brug kunnen we prima zien dus nu is het alleen nog wachten. We zitten er al om 10 uur, maar we hebben een goede plek! Na een tijdje blijkt dat we niet in Mort Bay Park zitten zoals gepland. Een paar van ons gaan kijken en besluiten te verkassen. Een aantal willen niet verplaatsen dus die blijven daar.

Hele middag met een hele groep Nederlanders gezeten, super gezellig. Beetje yatchee gespeeld, waarbij in yatchee gooide:D:D Hierdoor ging de tijd eigenlijk best wel snel. Langzaam aan werd het donker en ineens was het bijna 9 uur. Dat betekent kindervuurwerk! Super mooi om te zien, maar het maakt we wel heel nieuwsgierig naar het vuurwerk om 12 uur! Er schijnt ook nog een andere plek te zijn, iets hoger dan het park waar we zaten en waar het ook niet zo super druk was. Rond half 11 daar nog heen gegaan. En daar hadden we echt super uitzicht, helemaal niets voor ons uitzicht dus echt top!

Om ieder uur werd er steeds een beetje vuurwerk de lucht in geschoten en ook om half 12 om te laten weten dat we nog maar een half uur 2012 hebben! Even terug denken aan wat er allemaal is gebeurd in 2012. Zoveel mooie momenten die overheersen over de minder mooie momenten: het harde werken voor mn bachelor die ik EINDELIJK binnen heb en dat gewoon binnen 3 jaar, mijn besluit om naar mn reis te gaan maken en 30 augustus ben ik echt op het vliegtuig gestapt naar Australie om die reis te maken. En door deze geweldig mooie reis heb ik zoveel mensen mogen ontmoeten, zoveel plekken mogen zien en zoveel mogen leren. Wijze levenslessen worden hier geleerd! Een mooi jaar dat 2012!

En dan staat 2013 te wachten op mij. Een jaar waarin ik verder ga met mn reis. Nog meer mooie mensen mag ontmoeten en mooie plekken mag zien. En dat is dan alleen nog maar de eerste paar maanden van 2013. Zo benieuwd wat de rest van het jaar voor mij in petto heeft. Maar dat zie ik dan wel weer! 1 ding is zeker en dat is dat ik ga genieten van ieder moment, want het liefst zou ik deze manier van leven vast willen houden, ook als ik terug ben in Nederland.

Er zit een scherm in de brug waardoor we verwachten dat daarop word afgeteld. Maar ineens begint al het vuurwerk en is het dus 12 uur! Het vuurwerk is echt super mooi en komt van de brug.

Dat je daar staat, in je korte broek en hemdje, met mensen waarbij je de meesten vandaag voor het eerst hebt ontmoet is bizar. Dat je gewoon staat te kijken hoe er gigantisch veel vuurwerk van DE Harbour Bridge komt is zo apart. Het moment dat ik besefte dat het echt 2013 is zorgte voor tranen in mn ogen. Hier sta ik dan! Als het vuurwerk is afgelopen wenst iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar en dat is mooi om te zien. Iedereen die elkaar een knuffel en 3 zoenen geeft. Iedereen blij en gelukkig. Iedereen met een drankie in de hand toosten op een heel mooi 2013. Zo mooi!

Dennis is alleen op een gegeven moment zn telefoon kwijt. Gestolen zegt hij... Hij loopt gigantisch te balen, dus na eventjes vraag ik of ik zn tas mag doorzoeken om eventueel daar zn telefoon nog te vinden. Ja tuurlijk! Ik zoeken. Eerst de zakken van zn korte broek. En in zn kontzak voel ik iets, ik haal het eruit en Dennis kijkt mij stom verbaasd aan. Zn telefoon! Ik heb iemand nog nooit zo blij gezien om zn telefoon weer te zien! Ik ben meerdere keren doodgeknuffeld, heb heel veel zoenen gehad en tig keer gehoord hoe blij hij was. Zo mooi! Ik denk dat hij misschien wel blij was... :P

Daarna werden we verzocht het park te verlaten. Dus spullen pakken en gaan. Iedereen had een drankie op. Sommige meer dan anderen waardoor het spullen pakken en gaan ietsjes langer duurde... Het lopen richting de stad gaat langzaam en de groep begint uit elkaar te vallen. Ik denk dat we in het begin met een mannetje of 15/20 waren en uiteindelijk zat ik in de bus met nog 4 anderen.... In het centrum gingen 3 de andere kant op richting hun eigen hostel dus was ik met nog 1 jongen. Hij heeft Eef gebeld en die waren onderweg naar haar hostel. We zouden elkaar daar ontmoeten en daarna nog naar een pub gaan. Dus naar mn hostel, daar rustig op een wc kunnen plassen (heel fijn na een hele dag dixies) en daarna even gewacht op Eef. Iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst en daarna heb ik even naar huis gebeld. Wilde toch wel even mn papa en mama aan de telefoon hebben. Super om ze even te spreken, ookal had ik bijna geen stem meer. Daarna naar de pub, O'Malleys. Daar was het druk en gezellig. Daar even tequilla shotje gedaan, want stemmen hadden Eef en ik niet meer en een borreltje schijnt goed voor je te zijn he!

Tegen half 5 gaan we richting Kings Cross en eten een paar pizza. Daarna heb ik zoiets van wil wel richting mn bed. We hadden afgesproken om om 7 uur op te gaan voor onze nieuwjaarsduik dus zoveel kan ik niet slapen, maar even in mn bed is wel lekker! Dus ik terug naar mn hostel, nog even met Nederland gewhatsappt en tegen half 6 kwam ook Eef weer terug die nog met vriendinnen ging skypen. Ik ben daarna in slaap gevallen, maar na een uurtje alweer wakker, want we gaan de nieuwjaarsduik doen!!!

Gegeten en bikini aangetrokken. Eef uit bed getrokken en daar gingen we met zn 3en. De bus naar Bondi gepakt en rond 9 uur waren wij op het strand. Bianca kwam even na ons. We zijn om 10 uur met elkaar het water in gerend en hebben onze nieuwjaarsduik gedaan! Heerlijk in 25 graden! Het grappige is dat 10 uur hier, 12 uur in Nederland, bij jullie betekent. Dus terwijl jullie naar het vuurwerk keken, met dikke jassen en lange broeken aan lagen wij in het toch nog redelijk frisse water van Bondi Beach om daarna eruit te komen en opgewarmt te worden door de zon. Ik zeg een heel goed begin van 2013!!

Na opgedroogd te zijn hebben we de bus weer terug gepakt, heb ik gedoucht en daarna samen met Eef nog wentelteefjes gegeten om daarna te gaan slapen. Na 30 uur wakker met tussendoor 1 uurtje slaap was ik toch wel behoorlijk moe en was wat slaap wel nodig. Rond 5 uur weer wakker, wat een hitte in die kamer. Het was hier super mooi weer geweest de hele dag! Om half 7 met Bianca, Eef en Tom beneden gegeten en weer eens een Fish & Chips gegeten. Lekkerlekker!

Daarna nog wat gekletst met zn alle op onze kamer, ik ondertussen appen met Melis, echt fijn om haar zo toch nog te spreken en te horen wat ze doet:D Daarna lekker naar mn bed gegaan, lekker slapen.

Vanmorgen al wel weer rond 8 uur wakker, maar voel me een stuk beter zo! Net even een bed voor mn papa geregeld, want die is hier gewoon over 2 dagen!! Op zich best een raar idee, hij bijna hier, maar ik vind het zoooo gaaf dat hij hier bijna is. Kan eigenlijk niet wachten!! Nog 2 nachtjes slapen en dan zie ik m:D:D

Lieve lieve mensen die mijn verslagen lezen. Ik wil jullie een geweldig mooi 2013 wensen. Dat jullie er maar een gaaf jaar van mogen maken!

See you mate!

Hele dikke kus van mij!

  • 02 Januari 2013 - 09:32

    Aileen:

    Happy new year nicht !!!
    Dikkekus

  • 02 Januari 2013 - 09:58

    Lida:

    hee rebecje ik vind t knap dat je toch nog tijd hebt gehad om alweer een verslag te schrijven.
    weer een unieke ervaring zoals velen de afgelopen tijd!!!! en het blijft leuk om het allemaal te lezen.
    zo kan ik op afstand met je meeleven. lieve lieve rebecca blijf genieten de komende tijd, met iedereen om je heen en straks met je vadertje. hele dikke knuffel van mij

  • 02 Januari 2013 - 16:12

    George:

    Hoi Rebecca, allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Geweldig dat het vuurwerk was zoals je in gedachten had, weer een hele belevenis die je meegemaakt heb.
    Nog even dan gaat jou pa richting schiphol om naar zijn doggie te gaan, hij kijkt er erg naar uit.
    Wij blijven wel in het koude kikkerlandje en wachten op een verslag van jou.

    De groetjes van Joke en George.

  • 02 Januari 2013 - 19:00

    Ellen Pieterman:

    Happy new year. Geniet er nog maar lekker van!

    Groetjes,

  • 13 Januari 2013 - 11:43

    Manon:

    Lieve Rebecca,

    Aller eerst een heel gelukkig en mooi 2013 gewenst!!
    Wat een leuk blog schrijf je toch iedere keer weer en wat beleef je mooie avonturen! Je neemt mij ook steeds weer even mee op reis! Heerlijk is dat. Je bent gelukkig heel veel aan het genieten. Doe dat maar lekker want als je terug bent in NL dan zit je heel gauw weer in je oude vertrouwde leven. Ook heel fijn daar niet van maar zo'n reis verandert je als mens en dan krijgt het uiteindelijk een heel mooi plekje in je hart!

    Nu lekker genieten met je pa en in april zag ik dat je moeder en zusje naar Thailand komen. Hoe te gek als je dit met hun kunt delen!!

    Geniet Meis en ik vond het altijd heel leuk om te horen als ik op reis was; hier is het heel erg koud brrrr :)

    Veel liefs en xxx Manon

  • 17 Januari 2013 - 15:26

    JOKE:

    Hoi lieve rebecca, wat geniet je toch als wij alles hier lezen en horen. Gezellig dat je pa er is, dat is echt genieten denk ik. Ga er nog een paar mooie dagen van nemen, dan kan hij weer naar de kou hier in nederland. Wens hem een goede terug reis, het zal voor jou ook weer vreemd zijn als hij weg is, maar je moeder met melissa hebben al een ticket geboekt voor bangkok. Dat wordt ook weer genieten. Maar je ga eerst nog naar nieuw zeeland met bianca heb ik gehoord. Lieverd ga er nog heel veel van genieten, we denken aan je. GEORGE EN JOKE xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 20495

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: