Reizen met mn allerliefste pappie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Reizen met mn allerliefste pappie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Reizen met mn allerliefste pappie!

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

21 Januari 2013 | Australië, Sydney

Na 4 maanden hem te moeten missen was hij daar eindelijk!! Mn vader was eindelijk in Sydney, Australie! Het was echt super om hem weer te zien!

4 januari kwam papa in de ochtend aan. Met de shuttle naar het hostel en daar alle spullen neergezet. Papa deed zn koffer open, want hij had nog wat post en cadeautjes!!! Dankjulliewel voor de kaarten, foto's en bijdrages, lieve tante Joke, Ome George, Michael, Mandy, Noah, Opa en Oma, Tante Elles, Ome Hans, Sabina, Nick, Kaylee, Sint en Reispiet en natuurlijk mijn allerliefste mama, zusje en Banjer! Super om dit te lezen en te krijgen:D

Na alle kaarten en cadeautjes open te hebben gemaakt is het tijd om wat van Sydney aan papa te laten zien! Rustig een beetje gelopen zo door de Botanic Gardens, naar het Opera House en zo langzaam aan door de stad terug naar ons hostel. Regelmatig gestopt en ook nog ergens lekker geluncht:D Eenmaal terug in het hostel nog even op het dakterras gezeten, waar papa het toch wel een beetje zwaar kreeg. De beste manier om je aan te passen aan het ritme hier is gelijk wakker blijven tot minimaal na het avondeten, maar dat viel niet mee. Rond 6 uur gegeten in The Strand Hotel. Wel vreemd om zo makkelijk overal te gaan eten en niet meer zo heel erg op het geld te hoeven letten zoals eerst! Daarna ging papa al vrij snel slapen en ik ging nog even op mn laptop, want ja die had papa voor me mee genomen:D:D

5 januari. Eerst even naar Paddy's Market om daar even een beetje rond te lopen en nog een mooi cadeautje gekocht! (wat en voor wie dat is natuurlijk nog even afwachten) Daarna rustig aan door Darling Harbour gelopen naar het centrum, want papa wilde graag in de Sydney Eye Tower omhoog om heel Sydney te kunnen zien! En eigenlijk wil ik dat ook wel heel graag, dus doen we dat! Bovenin kunnen we super ver kijken en zoveel van Sydney zien! Gaaf dit!! De rest van de middag in het park gezeten en beetje boekje gelezen en mensen gekeken. Daarna rustig aan naar de Botanic Garden om de zonsondergang te zien. Heel mooi om te zien, maar het werd wel fris! In the strand weer gegeten en daarna weer lekker naar boven om even te skypen met mama! En al betijds slapen.

6 januari. Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen en we gaan naar de Harbour Bridge. Dat is nog best wel een stukje lopen dus doen we het rustig aan. Eenmaal bij de Harbour Bridge gaan we die natuurlijk helemaal over lopen, maar eerst gaan we nog naar een uitzichtpunt op de brug. En weer hebben we een super uitzicht, maar deze keer van een iets ander punt. We kunnen de brug en het Opera house echt geweldig zien, net zoals de harbour en beiden kanten van de brug. Zo mooi! Na hiervan uitgebreid genoten te hebben gaan we verder de brug over lopen. Eenmaal aan de andere kant vinden we een mooi tentje om te lunchen. Na hier lekker te hebben gegeten zien we onder de brug dat er een soort parkje is, daar nog heen waar je ook de brug heel mooi kan zien. Mooie plek dit!! Na wat te hebben uitgerust, lopen we over de brug weer terug naar de andere kant. Onderweg naar ons hostel zien we nog een marktje, wat heel leuk is om te zien en we zien een gigantisch cruise schip wat op het punt staat om weg te gaan. We lopen even naar het Opera house om dat schip beter te zien weggaan. Wat een flat gebouw op water zeg! Niet normaal! Via de botanic garden terug gelopen naar het hostel waar we weer heerlijk hebben gegeten! We zijn bijna vaste gast bij the strand!(A)

7 januari. Vandaag heb ik een afspraak in een garage voor mn registratie verlenging, soort van APK alleen dan allemaal wat ingewikkelder en lastiger... Dus eerst mn auto halen (met de trein naar Sydney noord) en daarna naar de garage rijden. Daar gewacht en er moet wat worden gemaakt... Baal hiervan! We willen morgen Sydney uit! Hij zou het morgen betijds maken en mij dan bellen. Dus met de trein weer terug naar het centrum. Papa zegt nog nooit zo vaak in een trein te hebben gezeten, hahaha! De rest van de dag lekker in het park gezeten, van het mooie weer genoten, beetje boekje gelezen en mensen gekeken. Heerlijk! Die avond gegeten bij, hoe raad je het, the strand... En daarna maar eens gekeken wat we de komende dagen gaan doen en waar we allemaal heen gaan. We kunnen een klein beetje een plan maken doordat papa een beetje huiswerk heeft gedaan. Daarna gaat papa naar bed en ik blijf nog zitten. En ik zit zo in mn laptop dat de tijd voorbij vliegt. Tegen de tijd dat ik ga slapen is het half 1... Heerlijk om weer even op mn eigen laptop te kunnen!!

8 januari. We zijn net klaar met ontbijten als de monteur belt. Mn auto is klaar en ik kan hem komen halen. Wij onze spullen pakken en met de trein weer die kant op! Betaald en met mn auto terug naar het centrum. Daarna nog een aantal dingen moeten regelen die natuurlijk niet zo makkelijk gingen, grrrmmmmbbbllll!! Maar uiteindelijk zijn we aan het begin van de middag vertrokken uit Sydney! Na 323 km zijn we in Yass beland waar we een motel vinden achter een pub. Papa vond een hostel toch niet zo een goed plan dus we gaan over op de motels! Heel luxe voor mij! Voordat we gaan slapen gaan we eerst naar de pub. Papa doet een biertje en al snel raken we aan de praat met een oud ventje dat al aardig wat op heeft. We krijgen nog een tip om naar Bookham te gaan morgen naar Selwyn. Eerst gaan we slapen!

9 januari. Op naar Bookham, ligt iets van 20 min rijden van Yass en ligt op onze weg richting Holbrook. Het is even kijken, maar al snel zien we zoveel oud ijzer dat we zien waar we moeten zijn, haha! Heel aardige man, helaas konden we niet alles zien, maar wel een aantal dingen. Ook had hij nog wat tips voor onze verdere reis. Daarna door naar Holbrook waar we naar het Woolpack Inn museum gaan. Een heel mooi museum met allemaal kamertjes met heel veel verschillende spullen uit de tijd van toen! En buiten ging het nog verder. Zoveel om te zien! En dan te bedenken dat alle spullen zijn gedoneerd in de loop van de tijd en dat het museum gerunt word door vrijwilligers. Daarna zijn we door gereden naar Albury waar we die avond hebben geslapen. Zo bij elkaar 294 km gereden!

10 januari. We zijn vanuit Albury iets terug gereden naar Jindera, want daar hebben ze een Pioneers Museum. Toen we binnen kwamen leek het net een oude kruideniers winkel, alleen ging en stond er vanalles en kon je ook nog links, rechts, naar boven en naar buiten om vanalles te bekijken. Bij verschillende dingen stond er "Do not touch" en wat doet papa. Juist aanraken! Hahahaha, kreeg de slappe lach van! Nu snap ik waar al die verhalen van die reizen van hem vandaan komen! Daarna nog naar Yarrawonga gereden voor een ander museum, alleen we hadden niet goed onthouden dat deze alleen tot 1 uur open was en wij kwamen om half 3 aan... Niet handig en dus maar doorgereden. We zijn alvast begonnen met naar Geelong rijden, waar we in de loop van vrijdag zeker wel willen aankomen! We zijn uiteindelijk, na 277 km rijden die dag, in Euroa beland in een motel met heel aardige mensen. We hadden gratis internet waardoor we even heerlijk met mn lieve mamsie konden skypen:D:D

11 januari. Vanmorgen betijds gaan rijden naar Geelong. Onderweg steeds al veel gezien en nu ook weer. Dit stuk waar we rijden ben ik ook nog niet geweest dus ook heel leuk om te zien! Eenmaal, na 265 km gereden te hebben, in Geelong hebben we een motel gevonden en pakken we rond half 2 de trein naar Melbourne. Op deze manier kunnen we Melbourne eventjes zien. We moeten ruim een uur in de trein zitten. We kunnen daardoor nog even naar Victoria Market, waar helaas de meeste kraampjes aan het inpakken zijn of al weg zijn. Maar toch hebben we hier nog even een cadeautje gescoord! Daarna beetje rond gelopen en gegeten. Nog even langs Flinders Street Station gegaan, een mooi station om vervolgens naar het station te lopen waar we moeten zijn. Door een foutje van mij moeten we nog even wachten en daarna nog ruim een uur terug naar Geelong. Een hele trip, maar toch Melbourne gezien!

12 januari. Nadat alles weer in de auto zat naar de Showground gereden van Geelong, want er was een show van trekkers waar papa graag heen wilde! Het bleek niet zo groot als papa verwachtte, maar was wel leuk om even gezien te hebben! Daarna nog geluncht en naar het Wolmuseum geweest. Heel grappig om te zien hoe ze schapen scheren en hoe dat allemaal verwerkt wordt tot kleding. Ook verschillende soorten wol gevoeld, best apart! Daarna weer naar ons motel, gegeten bij La Porchetta (lekker!) en snel terug naar ons motel want we gaan met mama skypen!!:D Zo makkelijk als je je laptop hebt(A)

13 januari. Vandaag gaan we via de Great Ocean Road naar de familie Lambalk. Great Ocean Road was mooi, maar het weer zat niet mee, bewolkt en soms zelfs regen!:( Familie Lambalk was heel gastvrij, we konden bij hen slapen. Ze waren heel aardig en ze hebben ons hun boerderij laten zien. Best groot en mooi daar!

14 januari. Papa en ik besluiten door te reizen. We willen nog naar Ballarat vanmiddag en dan kunnen we weer verder met dingen zien! Mn auto lijkt het er niet mee eens te zijn, maar na wat wroeten, kijken en meten doet hij het toch! Na 167 km komen we in Ballarat aan en hebben we al vrij snel een motel gevonden.

15 januari. Vanmorgen gaan we naar Sovereign Hill. Het is een oud dorpje in het klein. Gaaf om te zien! Daarna richting Yarrawonga gereden zodat we morgenochtend toch nog dat museum kunnen bezoeken. We slapen die avond in Benalla, want na 294 km was het toch wel weer genoeg geweest.

16 januari. Het Pioneer Museum in Yarrawonga is deze keer wel open! Dus kunnen we mooi rondlopen en ook zij hebben best wel wat. Sommige dingen hebben we al eerder gezien, maar veel is ook wel weer nieuw voor ons. Daarna begonnen aan de reis richting Sydney. We belanden na 360 km in Gundagai. We rijden naar het centrumpje om eten te halen als we een bordje met museum zien. Dat is wel wat voor ons voor morgenochtend!

17 januari. We gaan naar het museum in Gundagai, best grappig en weer iets anders! Daarna doorgereden naar Goulburn waar we in de Mac kijken of we nog iets kunnen vinden voor onderweg, anders zijn we wel heel snel in Sydney weer terug. We vinden nog wat in Temora en Cowra, dus gaan we morgen die kant op. Het is wel weer een stukje terug, maar dat geeft niet, daar hebben we tijd voor:).

18 januari. We rijden naar Temora, wat nog 237 km rijden was... In het museum zijn ze heel aardig en het vrouwtje wijst ons heel aardig de weg hoe we het best door het museum kunnen gaan. Dit museum was heel netjes met allemaal bordjes en er was vanalles: een kerk, schoollokaal, huisje, een schuur met allemaal stoommachines, trucks en ambulances en gelukkig ook een hele schuur vol met trekkers waar ook nog 2 John Deere's bij staan. Mooi:D Aan het museum zit een informatie centrum waar we ons motel vinden voor vanavond en ook krijgen we te horen dat er morgen een vliegshow is in het Aviation museum. Ook krijgen we een tip om voor niet zoveel naar een bistro te gaan schuin tegenover ons motel. Daar heen gegaan en het was heel ouderwets. We konden voor $7,50 een steak krijgen met patat en salade. Echt geniaal!

19 januari. We gaan naar de vliegshow, wat echt heel gaaf was om te zien, maar we wilden ook nog naar Cowra rijden en daar naar het museum gaan... Dus rond 12 uur maar gaan rijden. Na 174 km al in Cowra en gelijk naar het museum. Deze keer was het een war, rail and rural museum. Heel mooi om te zien en ook hier staat gelukkig nog een John Deere bij!

20 januari. Vandaag richting Sydney rijden. Na 270 km besluiten we in Penrith te stoppen. Dit ligt nog een stukkie buiten Sydney zodat we nog gemakkelijk een motel kunnen vinden. Die middag mn auto leeggehaald en alle spullen die mee naar huis kunnen met papa mee naar huis gegeven. Zijn koffer en rugtas waren zwaar! Hoe zwaar, dat hoor ik wel als hij thuis is! Daarna nog beneden gegeten. Geweldige mensen die daar rond liepen. Niet te geloven!

21 januari. Vandaag is het zover. De tijd met mn papa is voorbij hier in Australie! Eerst gaan we nog even het centrum in, Uggs voor mn lieve zusje kopen en nog even genieten van het eten bij The Strand Hotel. Daarna papa naar het vliegveld gebracht. Afscheid nemen is weer niet makkelijk! De auto weer in, op weg naar mn hostel, na veel zoeken heb ik die eindelijk gevonden. Geen plek voor mij vanavond, donderdag pas! Maar gelukkig zijn ze daar wel zo aardig dat ik mn auto daar kan laten staan. Mn spullen gepakt en na even lopen besloten maar een taxi te nemen. Tis te ver en weet niet precies waar ik ben. Uiteindelijk naar The Strand Hotel gegaan, beetje vertrouwd!

Nu ga ik weer verder zonder mn pappie! Ga hier mn auto verkopen en ik zie wel even hoe het loopt, maar op een gegeven moment wil ik naar Brisbane om daar 12 februari te vertrekken naar Nieuw-Zeeland. Een nieuw avontuur!

Het was geweldig pap om hier met je te mogen reizen, iets wat ik nooit zal vergeten!

See you mate!
Dikke kus van mij!

P.S. Heel vreemd, maar over 3 maanden ben ik gewoon weer in Nederland en weer thuis. Aan de ene kant kan ik niet wachten om weer thuis te zijn en aan de andere kant mag het nog heel lang duren voordat ik weer thuis ben! De tijd gaat snel dus in de tussentijd nog maar volop genieten;-)

• 21 Januari 2013 - 11:05

Jessica:

Hahaa! Je vader en John Deere, volgens mij is dat een combi die heel goed past ;)
    Leuk dat jullie zo hebben genoten van de rondrit en de laatste paar dagen in je autootje. Heb je vast ook ondertussen heel wat waarde aan gehecht! Zeker een luxe om na maanden in hostels e.d. te verblijven nu een paar dagen met je vader in motels te slapen! :) Er is weer een mooi deel van je reis voorbij, maar ik weet zeker dat ook Nieuw-Zeeland heel mooi wordt!
    Keep on going!
    X Jessica

• 23 Januari 2013 - 17:08

Lida:

hee reiziger opnieuw n mooi reisverslag!!! jullie hebben heeeel veeel gezien in die weken.
    ik lees je verslag nadat je pappie weer in nederland is. jullie zijn beiden net zo enthousiast
    en dat is natuurlijk mooi meegenomen. voor jou was t ook leuk dat jij op bepaalde plaatsen ook nog niet was geweest. dan stap je er beiden blanco op af. lieve rebecca ga weer genieten van de komende periode, het zal weer even vreemd zijn alleen, maar jullie hebben n prachttijd gehad. nog n paar
    weken australie en dan naar nieuw zeeland. we spreken elkaar weer snel. heeele dikkkkke knuffel
    en dikkke kus van je mamsje

• 23 Januari 2013 - 17:37

Gerard:

Hee Rebec, ik ben er weer n beetje . heb me aardig aan de regel gehouden ,ik heb het uitgehouden tot alf acht savonds en toen viel ik echt om . Ik heb tot 12 uur geslapen snachts he en ben er toen uit gegaan en om twee uur er weer in tot 7uur . Dus dat was wel weer lekker vandaag weer wat gedaan rondom de schaapjes samen met mama . Daarna bij Melissa nog n poosje bezig geweest met haar kachel , en m schoongemaakt en brand weer als n nieuwe . Mn reis met jou zo in Australie was echt heeel moooi we hebben zoveel gezien samen en mensen gesproken ze zijn echt heel aardig en geintereseerd in je ,kunnen hier nog wel heel veel mensen nvoorbeeld aan nemen . Ik raad iedereen aan als ze nog twijvelen of ze wel of niet gaan , gaaaa want je weet niet wat je mist het is er zzoooooo groooot en zoomooi . Ik wil eigenlijk morgen alweer terug er valt nog zo veel te zien te gek . groetjes je vadertje weer hier in het kikker landje .....

• 30 Januari 2013 - 23:29

Mandy:

Wat een verslag joh!!! Pff maar leest heerlijk weg!! Ben blij dat je het allemaal zo naar je zin heb!!!!!! Nog ff en dan weer thuis!!! Ook wel weer ff lekker!!! Jammer dat we zo weinig foto's van je zien!!!! Wanneer gaan we skypen???