Laatste week alleen met mn auto - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Laatste week alleen met mn auto - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Laatste week alleen met mn auto

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

24 December 2012 | Australië, Sydney

Zo vlak voor kerst nog even een verslag vanuit het warme Australie! Eigenlijk heb ik nog steeds geen kerst gevoel, het is ook wel heel raar: het is vandaag 24 december, het is hier rond de 30 graden en ik loop in korte broek en hemdje....

Maar eerst nog even verder vertellen waar ik gebleven was:
Noosa! Ik heb op 10 december een trip met de boot naar de Everglades gedaan, mooi, maar na mn geweldige Fraser trip viel dit wel een beetje tegen... Ik zou ook echt zo weer terug gaan om mn Fraser trip nog een keer met dezelfde mensen over te doen!

11 december naar Brisbane gereden. Eenmaal in de stad was het best wel even wennen weer zo in een grote stad na al die maanden stranden, dorpjes, eilanden en kleinere stadjes... Na mn hostel te hebben gevonden loop ik een beetje door de stad en bedenk dat ik nog steeds Twilight Breaking Dawn part 2 niet heb gezien. Dus even opgezocht waar dat kon en hoe laat en jahoor die middag heb ik heerlijk in de bios Twilight zitten kijken! Heb ervan genoten en heerlijk om die film eindelijk te kunnen zien(A) Daarna nog een beetje rondgelopen door de stad en lekker rustig aan gedaan.

De volgende dag een heel stuk door Brisbane gelopen om een beetje wat te zien van de stad:) Ergens in de middag terug, best moe. Niet gek na al die 2 dagen super weinig slapen. Dus lekker de hele middag in mn bed gelegen, lui maar wel heel lekker! Nog even via mn telefoon met mn mama en papa geskypt.

De 13e weer weg uit Brisbane, op naar Surfers Paradise. Na een uurtje rijden alweer aangekomen, maar het lijkt me teveel op Lloret de Mar dus na een paar uur daar te hebben rondgelopen besluit ik door te rijden naar Byron Bay. Eenmaal in Byron Bay vergeet ik dat het hier weer een uur later is (in NSW doen ze aan zomertijd terwijl ze in Queensland dat niet doen). Daardoor kan ik niet meer naar het Visitor Centre om voor een camping te vragen. Dus nog naar Peter pans, maar die konden niet zo veel voor me doen. Dus uiteindelijk die avond op een rest area geslapen.

De volgende dag naar Byron Bay dus gelijk naar visitor centre waarna ik al vrij snel op de camping terecht kom. Een fijne camping waar ik een plekje vond voor in de ochtendschaduw. Wel een stukje buiten het centrum, maar dat geeft niet. Die middag nog een beetje door de straten van Byron Bay gelopen, gegeten en lekker op tijd gaan slapen.

De 15e een heel stuk gelopen; eerst over het strand naar de lookout van The Pass waarna ik naar Cape Byron loop (bergje op, pffff) om naar het meest oostelijke punt van Australie te gaan en daarna naar de vuurtoren. Super mooi om te zien, maar wel echt een lang stuk. Ben dan ook wel blij dat ik dat op mn gemakje heb gedaan... Eind van de middag ook pas terug in het centrum. Daar nog gebleven om te wachten tot het 7 uur was en tijd om met papa en mama te skypen! Heerlijk om ze weer te zien en te spreken! Al het kerst ook gelijk gezien in de kamer, super leuk. Daarna in het donker terug gelopen naar de camping, maar geen moment me onveilig of ongemakkelijk gevoeld. Echt super!

De 16e wordt ik wakker en ik zie grijze wolken en druppels op mn ramen:( Dat is niet leuk! Blijf nog even lekker liggen. Het klaart daarna al op dus ik ga even naar een markt. Beetje rondgelopen, best leuk marktje:) Die middag lekker bij het zwembad gelegen. Daarna lekker gegeten en op tijd gaan slapen.

17 december ga ik met een tour naar Nimbin. Een kleurrijk dorpje in the middle of nowhere... Eerst gaan we naar een waterval die niet stroomt, dus niet zoveel te zien... Daarna door naar Nimbin. Ik had verwachtte dat het groter zou zijn, maar ook dat valt tegen. Daarna nog naar een andere plek om te gaan barbecuen. De tour viel best wel tegen, maar wat ik onderweg heb gezien was mooi en ach, na al die mooie tours mag ik niet klagen!

De 18e ga ik weer op pad. Ik ga richting Spot X. Ik dacht dat dat een dorpje zou zijn, maar het is een camping in Arrawarra wat vlakbij het strand ligt. Het is een surfcamp en best wel duur om een nachtje in mn auto te slapen ($28) dus besluit maar 1 nacht te blijven. De rest van de middag over het strand gelopen en rustig aan gedaan. Nog gegeten en daarna gaan slapen. Nog wel even mn lieve mama gesmst, omdat ze vandaag jarig is! Mis ze op dat moment wel even.

19 december ga ik eerst uitchecken en daarna een surfboard gehuurd. Ik ga 2 uur surfen, kijken of ik vandaag iets langer kan blijven staan op mn board dan 2 sec... In het begin is het wel weer lastig. Het is best lang ondiep en de golven breken al vroeg dus ik moet even uitproberen... Na een aantal golven geprobeerd te hebben ben ik een aantal keer goed door een golf overspoelt... Ik twijfel of ik nog verder ga surfen, want steeds overspoelt worden is niet fijn en niet leuk. Maar opgeven doe ik niet, dus nog weer terug de zee in! Na nog een aantal keer proberen en na wat verder de zee in te gaan lukt het uiteindelijk om een keer iets van 10 sec op mn board te staan. Zo een apart gevoel, maar wel echt super gaaf! Eindelijk gelukt!! Ik probeer het nog een aantal keer en de laatste golf die ik pak sta ik weer langer, yeeeeewwwwww!!!

Daarna ga ik op weg richting Sydney. Het is nog iets van 500 km dus dat verdeel ik over 2 dagen! Ik denk iets van 100 tot 150 km te rijden, maar door dichte rest areas wordt het uiteindelijk 280 km... Ietsjes meer, maar dat scheelt weer morgen! Daarna nog even gegeten en daarna wilde ik slapen. Helaas kon ik niet slapen dus heb tot iets van 12 uur wakker gelegen. Eindelijk in slaap gevallen begint het rond 3 uur met onweren en regenen. Snel de ramen dicht, want anders regent het naar binnen! Het blijft echt nog een hele tijd onweren en regenen dus tot 4 uur slaap ik niet...

De volgende ochtend word ik moe wakker, maar vandaag op naar Sydney!! Na 336 km heb ik eindelijk een plekje voor mn auto gevonden in een wijk vlak bij een trein station. Best handig:D Alleen die tas op mn rug is wel weer wennen en zwaar! Op naar mn hostel!
Die avond met Bianca afgesproken en het is super om haar weer te zien.

Vrijdag ochtend met Bianca afgesproken om eindelijk onze pakketjes open te maken. Mijne was van tante Karin. Super lief, een kaart en een boekje: De Alchemist. Bianca heeft belachelijk veel kadootjes, pakketjes en enveloppen gekregen, maar de pepernoten waren lekker! Vrijdagavond met Bianca en Eveliene naar de Bizarr markets. Ook super leuk om Eef weer te zien. Wel betijds gaan slapen, want al die dagen slecht slapen zorgt ervoor dat toch echt wel moe ben!

Ik heb lekker rustig aan gedaan die dag. 's Middags nog even in de stad rondgelopen en daarna naar Bianca om te eten en daarna vuurwerk te kijken! Super leuk en alvast een voorproefje voor oud en nieuw.

Zondag de hele dag niks gedaan en ook niet buiten geweest, best raar maar ook best wel heel lekker! Weer eens wat anders;-) Wel al mn kilometers opgeteld die ik hier in Australie heb afgelegd. Tot nu toe heb ik al 12720 kilometer gereden, soms met Bianca, soms met Wiebke, maar vaak alleen!!

Vandaag de 24e en ben goed bezig geweest. Vanmorgen er om 7 uur uit, hard gelopen, ontbeten en gedoucht. Daarna naar mn auto gegaan om nog even wat spullen te halen en daarna met Eef en Bianca afgesproken. Even door de stad gelopen, geluncht in Hyde Park en daarna naar het appartement van Bianca om kip te gaan eten! Dat is nu klaar en dat betekent dat kerst 2012 is begonnen!! Heel vreemd, maar gezellig dat ik met Bianca en Eef ben:D

Via deze weg wil ik iedereen een super kerst wensen! Geniet ervan en niet teveel eten;-)

See you mate!

Hele dikke kus van mij!

P.S. Heel leuk al die reacties! Blijf dit vooral vol houden:D:D

  • 24 December 2012 - 12:33

    Je Vadertje :

    Hallo meid , leuk je verslag te lezen ik hoorde net van Rene Rutte die vond jou verhallen ook altijd leuk om t lezen , en wat je allemaal meegemaakt hebt . Ik vertelde hem toen dat hij n reactie moest geven , want rebecca hoort van weinig mensen wat dus zij denkt niemand leest mijn verhalen . Als ik iemand hoor die jou verhalen leest zeg dat ze ook mogen reageren is wel zo leuk . Ja Rebec je hebt echt veel gereden met je auto en houd zn eigen zo goed , ik hoop als ik er ben dat ie dat ook doet want ik ga niet werken in mn vakantie . hou nog even vol ik ben nu zo bij je en dan gaan we vrolijk verder met vakantie vieren . je vadertje .

  • 24 December 2012 - 22:52

    Elles En De Familie:

    Lieve Rebecca,
    Wat een leuke,indrukwekkende verhalen.SUPER.
    Rebecca,t zal een heel andere kerst en oud en nieuw worden,maar zeker heel bijzonder dat je dit allemaal n keer mag meemaken.
    We wensen je hele fijne en gezellige dagen,en een heeeeel goed en gezond 2013!!!!!!!!!
    Nog lief van je kaartje,thanks.
    Nog een weekje en komt je vadertje,en dan ook samen verder genieten.
    Lieve Rebecca,doe voorzichtig,en geniet verder!!!!!!
    Dikke kus van alle Greenis.xxxxxxx

  • 24 December 2012 - 22:53

    Lida:

    hee rebecje je bent lekker snel met dit verslag. wat een afstanden heb je afgelegd, ongelooflijk!!!
    surfen leer je dus door oefenen,oefenen en oefenen en dat gaat dus steeds beter.
    KANJER ik ben giga mega trots op jou!!!!! je hebt dit gewoon geflikt. ik wens jou en je vriendinnen daar n HELE HELE FIJNE KERST en ga daar enorm genieten met elkaar. we spreken je weer snel,hele dikke knuffel van banjer en ons

  • 26 December 2012 - 10:22

    Hans De Groen:

    Het is nu tweede kerstdag en de dag begint alweer met regen ,dus weer om naar buiten te gaan is het niet en ik ben je verhalen maar eens gaan lezen.
    Na een paar verhalen kom ik er achter dat het wel heel iets apart is wat je allemaal mee maakt.
    Denk dat de verhalen die je strak mee neem naar huis nog meer kunnen vertellen hoe mooi deze beleven is.
    Vindt het erg knap dat je je zo goed staande weet te houden in zo'n land ver van al je vrienden en famillie.
    Nu je vader zo komt zal ook dat wel weer een verandering met zich mee brengen maar wel erg leuk.
    hoop dat je nog veel meer mooie dingen gaat beleven in de komende tijd en ik zal je berichten wat meer in de gaten houden
    Groetjes Hans

  • 28 December 2012 - 23:18

    Runar:

    Dag Rebec!

    Dit zal de laatste keer zijn dat ik jou reisverslag lees vanuit NL. Tot die tijd wens ik je alvast een ' Happy New Year' ! See you soon:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 20499

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: