Whitsunday Islands & Fucking awesome Fraser Island - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands & Fucking awesome Fraser Island - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands & Fucking awesome Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

14 December 2012 | Australië, Byron Bay

En we zijn 19 dagen verder zonder reisverslag.... In die tijd heel veel gebeurd dus hoog tijd voor een verslag, gok dat het een lange gaat worden!

26 november, het is zover! Vandaag ga ik zeilen rondom de Whitsunday eilanden. Heel veel zin in, maar stiekem wel een beetje bang dat ik last krijg van zeeziekte. We moeten om kwart voor 9 op in de haven bij een punt verzamelen en daar komt een van de crew ons halen. Hij neemt ons mee naar onze boot voor de komende 3 dagen: Eureka II. Na een korte rondleiding en wat veiligheidsdingen kunnen we gaan zeilen. We zijn met 1 schipper, 2 crewleden, 3 die een cursus zeilen volgen en 11 "gasten" en dat allemaal op een redelijk klein zeilbootje. Veel persoonlijke ruimte heb je dan ook niet. We gaan gelijk al lekker goed zeilen en dat is kicken. Helemaal geen last van zeeziekte of iets, het is gewoon super gaaf! Halverwege de middag komen we bij HET witte strand: Whitehaven beach. We worden aan de ene kant "gedropt" en kunnen zo naar de andere kant lopen terwijl zij de boot ook naar die kant verplaatsen. We zijn met onze groep alleen op het strand, hoe gaaf is dat! Het is nog een best stuk lopen, maar dat geeft niet, het is heerlijk!

De volgende dag gaan we betijds op om even te relaxen op het mooie strand. Het is nu alleen wel een stukje drukker dan gisteren. Het blijkt dat er ook mensen van een andere boot, de Apollo zijn. Een partyboot en de mensen zijn deze ochtend voor 4 uur gedropt op het strand. Wij hebben wat meer geluk, onze crew komt na een uurtje onze kant op om ons mee te nemen naar een lookout. Daarna nog even een uurtje op het strand gelegen en weer verder op de boot. We gaan nu naar een andere lookout waar de crew niet mee naartoe gaat. Voordat we de boot verlaten verteld onze schipper dat we waarschijnlijk 10 minuten nodig hebben om bij die lookout aan te komen, dan hebben we 20 tot 30 minuten om rond te kijken en daarna weer 10 minuten om terug te lopen. Wanneer hij dit zegt heb ik echt zoiets van jahoor, 25 minuten op een lookout.... Op die lookout aangekomen snapte ik het helemaal! Mn mond viel open en ik wist gewoon even niets te zeggen. Zo mooi was het uitzicht! Gewoon echt wit strand met super blauw water. Niet voor te stellen tot je daar echt staat;-)
Na de lunch gaan we weer een stuk zeilen om daarna het water in te gaan om te gaan snorkelen. Super mooi weer die onderwaterwereld! Ook nog een schildpad gespot! Die avond liggen we op een goede plek om de zonsondergang super goed te kunnen zien en ondertussen de maan op te zien komen. Na het diner heerlijk vroeg slapen:D

De 28e is alweer onze laatste dag op de boot! Vanmorgen weer betijds op, deze ochtend ga ik duiken:D Omdat er verder slechts 1 iemand is die gaat duiken en die een intro duik doet mag ik daar achteraan duiken. De onderwaterwereld is niet heel anders dan in Cairns, maar het is super om weer het gewichtloze te voelen! De rest van de ochtend chill op de boot in de zon gelegen en gepraat met een duits meisje waarmee ik het wel goed kon vinden. Na de lunch is het tijd om terug te zeilen naar de haven. Echt super dat zeilen. Ik ga die avond iets eten met een Nederlands stel die ik al eerder ben tegen gekomen, Esmeralda en Jesper. We gaan eten bij de down under bar waar ook anderen van onze groep heen komen. Daar even eten, ergens anders een overheerlijke magnum halen en vervolgens nog even aan het bier met zn allen, gezellig!

29 november. Ik spreek in mn hostel nog een paar gasten die op de apollo zaten. Die bleken de volgende dag ook nog eens 4 uur op het strand, zonder beschutting, te zijn gedropt en geen van de lookouts te hebben gezien... Ben ik blij met mijn boot voor ietsjes meer! Vandaag verder rijden, die dag 467 kilometer gereden en slaap vlak bij Rockhampton op een rest area, best prima. Bij de rest area mn auto opgeruimd waarbij ik erachter kwam dat ik mn badhanddoek in Airlie beach heb achtergelaten:( Ik had mn andere gewone handdoek al achter gelaten op Eureka, dus ik ben goed bezig maar niet heus!

30 november. Voordat ik naar Agnes water ga nog even opzoek naar een supermarkt en gelukkig blijkt die in een groot winkelcentrum te zitten waardoor ik even heerlijk rond kan lopen, een nieuw shirt heb gekocht en een mooi boek (past toch makkelijk in mn vaders koffer, toch pap:P). Daarna nog boodschappen gedaan en op naar Agnes water wat nog 288 km rijden was. Besloten om even ergens anders te slapen dan in mn auto of in een hostel. Ik heb die middag en avond doorgebracht in een motel met eigen bed, badkamer en keuken. Wat heerlijk! De tijd ging natuurlijk veel te snel, maar ik heb ervan genoten!

Volgende dag naar Soutern Cross waar ik 3 nachten blijf. Eenmaal aangekomen kan ik al mn kamer in terwijl het nog best vroeg is. Daarna is het voor mij toch wel even lastig, zit ik weer in een een of ander hostel en ik mis thuis weer. Het is dan ook even door mn hoofd geschoten om gewoon naar huis te gaan, maar de vele leuke dingen die ik nog ga doen houden me tegen. Ik ga gewoon met de plannen schuiven zodat ik de mogelijkheid heb om eerder naar Sydney te gaan. Bianca is daar en ik denk dat dat al super veel scheelt, want dat alleen zijn dat is niet altijd even makkelijk! Later komt een belgisch meisje het hostel binnen die ik ook al eerder heb gesproken. Het is wel fijn om even met iemand te praten. Die avond weer lekker skypen met mn lieve papa, mama en zusje! Echt een super manier om ze toch te kunnen zien en spreken. Omdat het internet in het hostel niet zo best was heb ik in het dorpje in de videotheek geskypt. Tegen de tijd dat ik terug wilde rijden was het donker. Dus voor het eerst in het donker gereden in Australie, dat was wel weer even gek! Die avond kwam ik weer op mn kamer en zag daar mijn handdoek die ik in Airlie beach had laten liggen liggen! Verder niemand te bekennen dus maar even afgewacht. Daarna een aantal keer gevraagd. De laatste jongen die binnen kwam snapte wat ik zei en zei ja tuurlijk mag je je handdoek! :D Nice, ik mn handdoek weer terug! Een van de jongens die daarvoor binnenkwam had ook een meisje mee. In eerste instantie snapte ik het niet, waarschijnlijk door mn slaperigheid, maar al snel begreep ik het aangezien het bed aan alle kanten bewoog, piepte en kraakte... Hmmmm wat moet ik hier nou weer mee?! Na een paar keer te bewegelijk omdraaien van mij wisselde ze van bed (heel fijn voor de persoon die daar ligt, maargoed). Nog meer gepiep en gekraak en dat terwijl ik mn oordopjes in had... Na even te twijfelen er toch maar iets van gezegd waarbij ik eerst geen reactie krijg... Uiteindelijk zei die jongen dat hij de boodschap begreep en ze gingen dus ook weg.... HEB IK WEER!

2 december Als ik op mn kamer kom na mn ontbijt is alleen de jongen die mn handdoek had er nog. Hij bied zn verontschuldigingen aan voor het geluid van gisteravond van zn vriend.... Vandaag is het tijd voor Scooteroo! Eerst nog een beetje rondgehangen want we worden pas rond half 3 opgehaald. We moeten lange broek en dichte schoenen dragen en zonnebril op tegen de "bugs". Na een mooie jas en helm gekregen te hebben mogen we plaktattoo's plakken! Super grappig! Daarna onze chopper voor die middag uitkiezen en uitleg over hoe hij werkt en hoe je moet rijden. De motor wordt gestart en eerst rijden we wat rondjes om te wennen. In het begin was het nog best wel wennen, maar na wat advies ("push your boobies up, it makes driving easier") gaat het eigenlijk best prima! Daarna de weg op! We maken een super leuke tocht door verschillende delen van Agnes water en uiteindelijk gaan we ook nog naar 1770 waar we wings eten:) Ook nog foto's gemaakt en uiteindelijk een super middag gehad als "bad ass chopper". I had the ride of my life!
Die avond met het belgische meisje The green mile gekeken, super chill om even op een bank te hangen en een film te kijken.

3 december Vanmorgen na het ontbijt opweg naar de surfshop want vandaag ga ik weer surfen! Tis weer even geleden (zo'n 3 maanden) dus een surflesje is niet zo gek. Al snel liggen we in het water en merk dat het op mn board gaan staan er nog wel in zit, alleen dat blijven staan blijft lastig... Langer dan 3 seconden lukt bijna niet, maargoed heb het naar mn zin en het pakken van een golf gaat een stuk beter dus niks mis mee! Tijdens het surfen zijn nog foto's van ons gemaakt dus een paar grappige en mooie uitgezocht. Zal even aan zusjelief vragen of ze die erop zet! De rest van de dag weinig uitgevoerd, ik was echt helemaal gesloopt van het surfen dus dan is lekker niks heerlijk!

4 december. Ik kan mn spullen weer pakken, want vandaag ga ik naar Rainbow beach! Het belooft een warme dag te worden, tegen de 40 graden. Onderweg nog boodschappen gedaan (en een nieuwe bikini gekocht(A)) en contact gehad met Esmeralda via facebook. Zij zit in het hostel naast die van mij en we spreken af om die avond samen te eten, aangezien we alleen zijn wel zo gezellig! Na een lange lange warme dag in de auto ben ik na 382 km eindelijk rond half 6 in Rainbow. Bij Peter pans pas ik mn plannen aan; ik verander mn 3 daagse Everglades trip van 3 dagen in 1 dag en verplaats mn al geboekte nachten in Brisbane. Een fijn gevoel! Daarna lekker koken en eten en praten met Esmeralda. We zijn zo aan het praten dat de keuken in haar hostel al gesloten is waardoor we verkassen naar mijn hostel om af te wassen:D

5 december. Die ochtend met Esmeralda een beetje rondgehangen bij het zwembad en geluncht met zn 2en. Eigenlijk niet zoveel zin in mn Fraser tour, maar heb alles al geregeld enzo dus gaan we t gewoon doen! Ik moest om 2 uur naar een verplichte bijeenkomst voor mn Fraser Island tour. Daar kijken we eerst een dvd en krijgen we nog wat regels te horen zoals geen slangen of spinnen naar andere mensen gooien:P met de daarbij horende anekdotes. Daarna krijgen we te horen met wie we in een auto zitten en in welke auto. Ik zit in een groep met nog 7 anderen in de leadcar: The A-team! We zijn met een duits meisje, 2 engelse meisjes, 1 engelse jongen Daniel, 1 meisje uit Schotland Morven en 3 Nederlanders: Michel, Femke en ik. Gezellig! In totaal zijn we met ongeveer 30 man die in 4 auto's gaan. Daarna nog even marsmellows gehaald voor bij het kampvuur:) Die avond met Esmeralda gegeten en gekletst en daarna vroeg naar bed! Word die nacht nog een paar keer wakker door een stel idioten in mn kamer die denken dat er bedbugs zijn en een groot beest hebben rond zien lopen. Na een paar keer vragen of ze stil zijn ben ik er een klein beetje klaar mee: een lichtelijke uitval dat ze niet zo idioot moeten doen en dat ze in fucking Australie zijn met grote beesten zijn ze eindelijk stil en gaan ze ook slapen... (A)

6 december. Vanmorgen moeten we om half 8 klaar zijn en kunnen we alle spullen verzamelen, in eski's stoppen en daarna alles in de trailer die achter de leadcar zit doen. Die ochtend blijkt dat we nog een Nederlands stel in onze auto erbij hebben: Ruud en Jetske. En eenmaal buiten leren we onze leaddriver kennen: Nathan. Als iedereen klaar is kunnen we gaan. Eerst richting de ferry die vlak bij is waar we naar Fraser Island oversteken. Op de ferry kunnen we dolfijnen en stingers in het water zien:D Eenmaal op Fraser Island gaan de 4WD aan en gaan we over het strand door het soms zachte zand naar Eurong om te lunchen. Na de lunch gaan we naar Lake McKenzie. Hiervoor moeten we over een lastige inland track, maar gelukkig komen we met zn allen er, zonder vast te zitten, er goed doorheen. Na 2 uur bij Lake McKenzie te zijn geweest waar we lekker hebben gezwommen en gezeten gaan we weer verder. We gaan naar ons kamp voor de komende dagen: K'gari, maar voordat we daarheen gaan stoppen we eerst nog bij Maheno wreck. Een wrak wat op het strand van Fraser Island ligt. Best wel apart om te zien! Daarna echt naar ons kamp waar Nathan ons deel uitkiest. We slapen in tenten met zn 3en op matjes van 2 cm dik... Ik lig samen met Michel en Femke in een tent. Best krap allemaal, maar het moet maar! Vanavond koken met onze groep. We eten steak. Doordat onze groep op het laatste moment van 8 naar 10 man is gegaan hebben we te weinig eten dus delen we de steaks en gelukkig hebben we van Nathan wel meer aardappelen en groenten gekregen. Na het eten begint iedereen aan drankspelletjes, na even kijken ben ik het wel zat. Ik merk toch nog wel dat ik niet lekker in mn vel zit. Stom dat ik dat hier nog steeds heb, maar weet niet zo goed wat ik ermee moet... Vlak voordat ik ga slapen komen we Nathan nog tegen; hij wil met een nepslang mensen laten schrikken en dat lukt nog best wel goed, hahaha!

7 december. Vanmorgen vroeg wakker door de warmte, maar we moeten er toch om 7 uur uit dus dat is mooi! Ze hebben echt een enorme teringzooi achter gelaten gisteren, maargoed tafel uitgekozen en ontbijten maar! Scrambled eggs gemaakt en gegeten en een broodje. Daarna spullen pakken en in de trailer vanwege dingo's. Die ochtend trok ik weer een gezicht en Daniel reageerde daarop... Op dat moment breek ik. Even een plek voor mezelf opgezocht en me even laten gaan. Klote zooi hier, vind er op deze manier niet veel aan. Na een goed gesprek met Femke raap ik mezelf bij elkaar, was mn gezicht en ga ik weer. Even daarna kom ik Daniel tegen; of we weer vrienden zijn, ja op 1 voorwaarde: niet steeds op ieder gezicht reageren en dat vind hij prima! Een dikke knuffel en we kunnen gaan! Die ochtend gaan we eerst naar de Champagne pools. Dit is een soort natuurlijk zwembad vlak achter de rotsen. Over die rotsen komen de golven en als dit grote zijn gaat het water een beetje op champagne lijken, super grappig! Hier een beetje gezwommen en rondgehangen waarna we na een uur ofzo naar Indian Heads gaan. Een mooi uitzichtpunt met een minder mooie achtergrond: Aboriginals werden hierheen gebracht en konden kiezen springen of geschoten worden. Hierdoor komt er ook nooit een aboriginal naar dit punt.
Vlakbij Indian Heads moeten we een stukje door het zachte zand. Bij ons ging het eigenlijk best wel heel erg goed, maar bij een groep voor ons iets minder. Ze kwamen vast te zitten en moesten een beetje graven om eruit te komen. Best grappig om te zien. Daarna bleek dat ook een van onze auto's vast was komen te zitten omdat we stopte voor de auto voor ons.... Zodra de auto voor ons eruit was rijd Nathan onze auto eruit en volgt de 2e auto al snel. De 3e auto wordt door Nathan eruit gereden en terwijl hij terug loopt voor de 4e auto komt die ook aangereden. Nathan is alleen nergens te zien, tot hij met een andere auto, die ook vast zat, achteruit eruit kwam racen. Volgens hem een makkie om eruit te krijgen aangezien het een automaat was dus in zn achteruit en plankgas.... Mooi is dat! Het is ook wel grappig, hij zegt ook heel vaak door zn walkie-talkie "rev the shit out of it" als iemand niet snel genoeg rijd. Ook is het in iedere zin wel minstens 1 keer fuck en als hij dit niet doet dan krijgt hij het wel van ons te horen, waar hij dan ook wel om moet lachen!
Daarna terug naar het kamp om onze spullen te pakken voor de lunch en we gaan naar de shops om te lunchen. Daar kunnen we ook warm eten bestellen dus voor mij kip nuggets met patat! In de tussentijd nog een wrap gegeten zoals de bedoeling was. Na de lunch terug naar het kamp, alle spullen van de lunch afgooien en op naar Eli Creek. Eli Creek is een freshwater creek die uitmond in de zee en iedere dag zo'n 75 miljoen liter freshwater produceert en aan de zee afgeeft. Het water is zo schoon en gezuiverd dat het drinkbaar is. Aan het begin van de creek waar we net het water ingaan vullen we dan ook onze water jerrycans met dit water. Best raar om het zo te drinken, maar het smaakt echt heerlijk. We kunnen daarna het stroompje af. Het water is heerlijk koel dus een aantal keer het stroompje afgezwommen. Het grappige is dat Nathan iedere keer meegaat met alles en ook gaat zwemmen en het lijkt erop alsof hij er ook nog steeds van geniet. Mooi is dat!
Na een tijdje is het weer tijd om terug te gaan naar het kamp. Daar gaan we weer eten maken: vandaag is het rijst met stir fried kip met groenten. Ik kook de rijst en Daniel maakt de kip met groenten. Goede combi! Van Nathan mag ik nog wat kip uit zijn koelkast halen. Zij slapen in caravans en zo te zien is daar niets mis mee! Een stuk beter dan onze tentjes met 2 cm matjes! Met een half glaasje goon en de marsmellows nog bij het kampvuur gezeten. Die goon blijft echt verschrikkelijk! Nathan komt vragen of we met zn allen meegaan naar het strand, tuurlijk! Uiteindelijk gaan we met een behoorlijk grote groep naar het strand waar een auto staat met muziek! Het blijkt een van de bewoners van Fraser Island te zijn die de leaddrivers kennen. Na een tijdje gaat de auto weg en gaan wij weer terug naar het kamp. Femke, ik en een andere leaddriver Muza blijven nog een beetje hangen op het strand. Hij legt ons wat dingen uit over de sterren die we zien: Southern cross waarmee je het zuiden kunt uitmeten en ook Jupiter kunnen we hier duidelijk zien. Gaaf! Daarna lopen we terug, Muza is echt super aardig! Eenmaal terug op het kamp gaan Femke en ik slapen.
Sinds vanmorgen merk ik duidelijk dat ik me een stuk beter voel en weer kan genieten van de dingen die ik aan het doen ben en daar ben ik blij mee!

8 december. Vanmorgen heeft Femke de wekker om 4.15 gezet. We willen de zonsopkomst zien en dat schijnt bij de Pinnacles mooi te zijn, slechts een kwartiertje lopen vanaf ons kamp. Even twijfel ik, maar dan denk ik fuck it, ik kan de rest van mn leven nog slapen! Eenmaal op het strand blijkt het een beetje bewolkt te zijn, maar de zonsopgang moet nog steeds wel mooi zijn. Onderweg naar de Pinnacles nog opletten voor dingo's, maar gelukkig zien we alleen maar pootafdrukken. We zien de zonsopgang niet echt duidelijk, maar op een gegeven moment zien we wel duidelijke stralen tussen de wolken door en uiteindelijk de hele zon:D Terwijl we hier zitten zien we ineens een krab. De krab is zo licht dat hij niet echt opvalt in het zand en het grappige is dat de krab alleen zijwaards kan bewegen. Rond 6 uur zijn we terug op het kamp en proberen we nog even te slapen. Mij lukt dat niet, tis te warm dus ga ik eruit en gelijk al mn spullen opgeruimd. Op een trappetje nog even van de zon genieten, heerlijk! Als de eersten van onze groep wakker worden ga ik onze spullen pakken. Tijd voor ontbijt! Weer scrambled eggs maken en als ik daarmee bezig ben komt Daniel even keuren en is natuurlijk goed gekeurd. Wat een verschil met gisterochtend! En dat is echt super! Na het ontbijt hebben we een vruchtencake met kaarsjes voor Michel want hij is vandaag jarig! Met zn allen voor m gezongen:D Daarna alle spullen in de trailer, laatste dingen opruimen en gaan! Volgens Nathan zijn we een goede groep, luisteren tenminste en doen wat er gedaan moet worden. Dat is wel eens anders zegtie.
Vandaag wil ik wel voorin zitten want het schijnt dat je daar toch wel meer ziet. En of je nou achterin of voorin zit, bij allebei heb je weinig ruimte. Ik kom in het midden te zitten, best wel krap, maar het gaat best. Iedere keer als Nathan schakelt zit mn been in de weg en met alle hobbels wiebel ik alle kanten op, maar dat geeft niet!
We gaan die ochtend naar Lake Wabby. Vanaf het strand nog 45 minuten lopen. Iets wat we op blote voeten makkelijk kunnen volgens Nathan. Lake Wabby wordt omgeven door sandblows waardoor het meer nog maar 20 tot 30 jaar zal bestaan en daarna onder de sandblows zijn verdwenen. Eenmaal aangekomen bij het meer is het echt bizar om te zien dat er in al het zand ineens een freshwater meer ligt. We blijven daar ongeveer 1,5 uur en zwemmen en zonnen wat waarna we weer terug lopen. In de tussentijd is het zand een stuk heter geworden door de zon, in het begin gaat het nog wel, maar op een gegeven moment worden de stukken in de schaduw minder en de stukken vol in de zon meer. Het is gewoon rennen geblazen in die zonnige stukken. Helaas worden die stukken steeds langer dus steeds meer rennen. Uiteindelijk op het strand is er een stroompje waar mn voeten kunnen afkoelen. Als we Nathan zien (hij was deze keer niet mee) en hierover beginnen moet hij lachen. Hij heeft daar geen last van en ja het laatste stukje gewoon van schaduw naar schaduw.... Vind je het gek als hij alleen maar op blote voeten loopt...
Daarna naar de shops om te lunchen. Aangezien ons eten op is even een pizzabroodje en een overheerlijk ijsje eten. Daarna komt Nathan aangelopen, nog nat van het zwemmen, lekker is dat! Of we kunnen gaan, yes! Tijd om naar de ferry te gaan. Helaas moeten we via een inlandtrack waar Nathan echt een hekel aan heeft. Omdat het hoogtij is en we daardoor niet om een rotspartij heen kunnen moeten we deze weg wel nemen. Eenmaal op die track snap ik wat hij bedoeld. Je zit het hele stuk te trillen en te hobbelen en de track is nog best wel lang. Eenmaal op het strand zijn we weer super dichtbij de ferry. We moeten nog even wachten op de ferry waarbij het tijd is voor een foto van the A-team en een foto van de hele groep!:D
Rond een uur of 4 zijn we weer in Rainbow beach. Iedereen krijgt zn kamer en de meesten gaan douchen. Ik ga eerst mn spullen uitzoeken en internetten bij Peter pans. Na gedoucht te hebben trakteert Nathan in de bar van ons hostel iedereen die er is op bier of cider. Nice! Het is nog vroeg dus eerst nog bij Peter pans op de pc waarna ik verhuis naar de pc van ons hostel om met mn moeder en zusje te skypen. Als ik beeld en geluid heb zie ik eerst de witte Nederlandse buitenwereld en mn vaders stem. Dat klopt niet! Mn vader is toch thuis dus kan ik mooi met ze alle 3 skypen:D Super leuk om ze te spreken, mn vader kan niet wachten tot hij hier is en met mn moeder en zusje hebben we het over Thailand:D:D Super om ze te zien en te spreken!

Daarna lekker met iedereen eten met deze keer diner van de keuken en niet zelf gemaakt(A) Met daar achteraan een heerlijk toetje: chocolade cake met vanille ijs, jamjam! Ondertussen al aan de cider en met een zanger die live speelt en zingt is het wel heel gezellig! Ineens komt Nathan gedoucht en wel met ons meedoen. Gezellig! De rest van de avond is gevuld met een hoop drank, shotjes, drankspelletje met tafeltennis, dansen, een klein wedstrijdje wie het eerst zn glas op heeft tussen mij en een jongen (ik gewonnen natuurlijk!) en "Don't you worry child"! Super avond die best laat is geworden door een afterparty bij een van de barmedewerkers die op het terrein van het hostel woont. Uiteindelijk na 24 uur in mn bed beland:D

9 december. Die ochtend wordt ik alweer vroeg wakker en om 8 uur ga ik er maar uit. Veel te vroeg eigenlijk en echt fris en fruitig voel ik me niet, maar ik besef wel dat ik een super mega fucking awesome Fraser Island trip heb gehad met geweldige mensen. Hoe weinig zin ik erin had in het begin en wat het uiteindelijk is geworden. Ik moet zeggen ik heb met volle teugen genoten en behoort tot de meest gave dingen die ik hier in Australie heb gedaan. Ik had dit voor geen goud willen missen! De trip niet en de mensen niet. Daniel met zn wijsheid die Engelsen hebben en Nathan met zn Don't you worry! Heerlijk! Ik ga dit missen en voordat ik Rainbow beach verlaten heb wil ik eigenlijk alweer terug! Het lijkt een beetje alsof het een keerpunt is van mij. Ik voel me echt goed, beter dan ooit lijkt wel! Ik heb weer zin om te reizen, ookal is dat alleen, als het tegen zit (gelijk die dag al) niet gelijk mn koppie laten hangen, genieten van alles wat ik meemaak en zie. Wauw! Wat een verandering. En wat voelt dat goed!
Die dag naar Noosa gereden en na wat te hebben rondgereden heb ik uiteindelijk aan het eind van de dag mn plaats gevonden om te slapen die nacht! Het is een camping geworden wat redelijk dichtbij de plek is waar morgen mn Everglades tour begint. Het viel niet mee om een plek te vinden aangezien ik geen hostel kon vinden waarbij ik op de parkeerplaats mocht staan (bij 1 hostel mochten alleen campervans staan geen auto's, hoe oneerlijk!) en de camping was niet makkelijk te vinden, maargoed tis gelukt! Hele aardige man die me laat zien waar ik kan gaan staan en waar alles is. Super fijn!

De rest van mn verslag zal ik komende week wel schrijven aangezien ik nu al behoorlijk wat heb geschreven, ik hier nu al 2 uur zit, honger heb en ik mn billen lichtelijk voel door het onaangename krukje!

Even een berichtje voor al mn lezers! Ik hoor via mn ouders en zusje dat er super veel mensen mijn verslagen lezen, maar weinig mensen laten een reactie achter.... En dat terwijl reacties echt super gaaf zijn om te lezen en daarmee krijg ik ook een idee wie mijn verslag lezen! Al is het een slechts een klein berichtje! Ik ben benieuwd;-)

See you mate!

Dikke kus van mij!

  • 14 December 2012 - 07:58

    Celine:

    Heey Rebecca!
    Ik heb de tijd genomen om je verslag te lezen! Super leuk wat je allemaal hebt meegemaakt.
    Zit nu momenteel in Soutern Cross ;)
    Was aan het twijfelen of ik fraser Island zal gaan doen, maar wat je hebt geschreven..
    Dan begint het toch meer een ja te worden! Dankje hihi!
    Ook al moet ik nu kijken hoe ik het ga plannen :P

    Ik vind het wel super knap van je dat je alleen reist met je auto.
    Natuurlijk heb je het af en toe moeilijk, heb ik ook zeker.
    Maar zoals je zegt ga genieten! We houden het al bijna 4 maanden vol!

    Ik wens je nog een hele fijne reis
    En hoop je nog een keertje tegen te komen ;)

    Liefs Celine

  • 14 December 2012 - 08:37

    Ellen Pieterman:

    Hoi hoi,

    Superleuk om je verslagen te lezen. Vergeet inderdaad altijd een berichtje te sturen.
    Ik vind het vooral leuk omdat sommige plekken weer terug in mijn herinnering komen. Het was 2003 dat wij er waren.
    Blijf vooral genieten en gelukkig kom je iedere keer toch weer leuke mensen tegen.

    Liefs Ellen Pieterman

  • 15 December 2012 - 12:13

    Melissa:

    Wooww, wat een verslag weer!!
    Al veel van je gehoord via skype, maar alsnog leuk om het zo te lezen! Echt super gaaf!!
    Zou het zelf nu ook bijna willen doen, alleen die grote beesten.... Zou het zelfde reageren als die mensen in het hostel (waar jij tegen zij, SSSTTTT; je bent in fucking australie, grote beesten horen erbij..)
    Mindere momenten horen er ook bij, maar je bent er gelukkig weer sterker uitgekomen!
    en papa komt ook al aardig snel, gewoon volhouden!! Het is je droom, dus hou vol en blijf doorzetten! ;) (wijze woorden van je kleine zusje ;))
    Have funn! xxxxx

    ps. laat me ff weten welke nummers van foto's ik hierbij moet zetten, dan doe ik dat vd week ;)

  • 15 December 2012 - 15:03

    Lida:

    hee sorry hoor voor mijn late reactie, maar ik wist niet dat je verslag er al op stond. wat een gigantisch lang verslag zeg, maar wel te GEK!!!!! we hadden via skype al heel veel gehoord maar het blijft leuk om te lezen. bepaalde reacties zijn ´typisch rebecca` goed hoor, je moet voor jezelf opkomen er is niemand anders die dat doet. heel goed gedaan dat je jezelf bij elkaar geraapt hebt, je bent tenslotte bezig met JOUW DROOMREIS. lieverd hele dikke kus en knuffel van je vader en moedertje en natuurlijk banjer

  • 16 December 2012 - 17:44

    Conny:

    Hai Rebecca,
    wauw, je hebt weer super veel meegemaakt. Ik snap best dat je er af en toe door heen zit, het is ook een hele tijd dat je op pad bent. En je lieve papa komt al bijna en dan krijg je dat gevoel meer denk ik, omdat je hem zo graag wilt zien.
    Echt heerlijk voor jullie allebei als het zo ver is en je eindelijk kan laten zien wat jij al die tijd al gezien hebt.
    Geniet er lekker van meisje, je bent een topper.

    dikke kus van Ton Conny Mike en Mandy

  • 16 December 2012 - 19:24

    Runar:

    Dag Rebec!

    Nou bij deze een kleine reactie, ondanks m'n lange mailtje;). Echt een heel tof en lang verslag! Maar heb hem zoals zo vaak met plezier gelezen. Echt mooi dat Fraser Island zo'n omslag punt voor je is geweest. Nog 2 weekjes te gaan, voor we elkaar na jaren weer zien:D. Kijk er naar uit!

    Greetz me;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 20526

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: