Open Water Dive Course - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Open Water Dive Course - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Open Water Dive Course

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 November 2012 | Australië, Cairns

Na een week heel veel in het water te hebben gelegen is het weer tijd voor een verslag!

Eerst de zondag voordat ik aan mn open water begin nog een middag heerlijk bij de lagoon gelegen en genoten van het mooie weer en de gezelligheid van de 3 Nederlandse heren!

Maandag 29 oktober begint mn duikcursus. Eerst moeten we allerlei formulieren invullen en medische vragen beantwoorden waarna we beginnen met de theorie. Best wel makkelijk want we kijken steeds eerst een filmpje en daarna bespreekt Tim, onze instructor, nog een keer de belangrijkste dingetjes. Tijdens onze lunch moeten we bij de dokter komen voor medische keuring. Stelde niet zoveel voor en gelukkig zijn mn oren goed gekeurd om daarmee te kunnen/mogen duiken:D:D. Die middag gaan we het zwembad in en worden we opgesplitst in 2 groepen waarbij wij een andere Japanse instructor krijgen, Wataru. Eerst leren we hoe alles in en uit elkaar wordt gehaald om vervolgens met masker, snorkel en flippers 300 meter moeten zwemmen. En daarna nog 10 minuten in het water blijven zwemmen.
Daarna mogen we eindelijk alles aan en het water in. In het zwembad leren we allerlei skills zoals regulator uit en in je mond, masker af en weer op zetten etc. Soms wel raar om te doen, maar eigenlijk gaat het best wel goed.
We hebben die middag best een tijd in het zwembad gelegen en aan het eind van de middag ben ik het water ook eigenlijk wel een beetje zat.
Terug in mn hostel nog een avondje met de Nederlanders, onze laatste want ze gaan morgen verder reizen! Wel een beetje jammer, vond het erg gezellig met ze, maar waarschijnlijk zie ik ze weer met kerst en oud en nieuw in Sydney:D

Dinsdagochtend betijds eruit, afscheid nemen en op naar mn laatste dagje theorie en zwembad! Die middag ook de eindtoets gemaakt; 47 van de 50 goed:D Die avond lekker betijds naar bed, want wordt morgen om 6 uur opgehaald!

Na wat geregel gaan we naar de haven en gaan we onze boot op. De Scubapro III. Nadat we aan boord zijn gekomen krijgen we een briefing in de saloon over hoe en wat op de boot en we moeten een veiligheidsfilmpje kijken. Ook krijgen we de crew van de boot te zien; onze 2 instructeurs, een kok, veiligheidsman, schipper en nog een instructrice. We krijgen onze kamernummer waarna we onze spullen daarheen kunnen verplaatsen. De boot moet 3 uur varen voordat we op de plaats zijn waar we gaan duiken. Tijdens die 3 uur wordt ik ondanks mn zeeziektepilletje toch zeeziek. Nadat iemand mn handdoek, bikini en flesje water heb gehaald val ik in slaap tussen de flessen lucht op het duikdek. Als de boot langzamer gaat varen wordt ik wakker en heb ik gelukkig nergens last meer van:) We krijgen onze briefing over wat we gaan doen tijdens onze duik. Daarna spullen aan en zodra de boot stopt kunnen we beginnen!
Tijdens onze eerste duik gaan we gewoon duiken en om ons heen kijken zonder bepaalde skills te moeten doen. Eenmaal boven water moeten we nog wel een aantal skills doen, maar dat is allemaal prima te doen. Het is echt super gaaf om zo in het water te zijn. Gewichtloos, vrij, alsof je vliegt!
Na de duik alles weer uit en los, droge kleren aan en logboek invullen. En genieten van een heerlijke lunch! Na de lunch weer een briefing en daar gaan we weer! Deze keer moeten we onder water wel een paar skills doen en ook dat ging prima. Daarna nog rond gekeken daar beneden.
De rest van de dag mogen we niet meer duiken, maar die middag mogen we wel snorkelen. Dat gedaan en evengoed kan je dan zoveeel zien! De andere gecertificeerde duikers mogen wel duiken en doen die dag nog 2 duiken waarvan 1 in de middag en de ander aan het begin van de avond. Van al dat duiken (en eten) wordt je wel moe dus vlak na het toetje lig ik in mn bed!

De volgende ochtend al om kwart voor 7 gewekt; tijd voor onze eerste duik van vandaag. Voor de duik alleen maar even tijd om een kopje thee te drinken en dan hup een briefing en duiken maar. We beginnen met CESA. Hierbij ben je out of air en moet je na een paar ademhalingen in 1 uitademing naar de oppervlakte komen in een rustig tempo vanaf 6 meter. Best spannend, maar het gaat makkelijk!
Nadat iedereen dit heeft gedaan gaan we echt duiken. Ik kan alleen niet de druk in mn oren gelijk krijgen met de druk van het water (equalisen), ook niet na een aantal trucjes en aanwijzingen van beiden instructoren. Daardoor moest ik weer terug de boot op en mocht ik niet duiken. We kijken hoe het gaat, maar de druk in mn oren blijft waardoor ik de hele dag niet kan en mag duiken en dus ga snorkelen. Best wel heel erg balen! Ik hoop dat ik morgen mn PADI open water evengoed nog kan halen! Als ik die dag vergelijk wat ik zie met wat de duikers hebben gezien heb ik meer gezien onder water! Zelfs met de avondduik zie ik meer! Achteraf misschien helemaal niet zo erg om niet te mogen duiken....

De volgende dag nog vroeger wakker gemaakt: kwart voor 6. Bakkie thee en daar gaan we. Ik ga alleen met mn instructor Wataru duiken.... Vlak voordat we van de boot willen gaan wordt hij terug geroepen dat hij op de boot moet blijven en ik dus niet mag duiken maar mag gaan snorkelen... Balen maar alsnog kans om mn open water te halen. De 2e duik van de dag. Mn oren voelen nog niet normaal, maar dat schijnt normaal te zijn. Toch ga ik het proberen! Weer met Wataru als eerste het water in en heel langzaam naar beneden en ja het lukt om te equalisen!!:D:D Na wat skills laat Wataru me zoveel verschillende kleuren, soorten en maten vissen zien, zo mooi! En ook Nemo laat hij me zien:D
Ook de 3e duik van de dag, mijn 2e, lukt me om te duiken en na een paar skills laat Wataru me weer heel veel zien. Het voelt zo gaaf om zo gewichtloos te zijn! Eenmaal boven water zo blij dat ik uiteindelijk wel mn PADI open water heb!
Rond 12 uur gaan we terug met de boot naar Cairns wat nog 3 uur varen is. Die tijd nog heerlijk met het boek Fifty shades of grey (sorry ome George) in de zon gelegen. Het boek mag ik lenen van een Nederlandse jongen die ook in mn groep zat met duiken. Die middag voor het eerst hier in Australie verbrand...
Eenmaal van de boot terug naar mn hostel en genoten van een heerlijke douche! Tijdens die douche merkte ik pas wat voor zeebenen ik had gekregen, echt heel raar gevoel! Die avond nog met mn duikgroep afgesproken om wat te gaan drinken, heel gezellig!

Vandaag de hele dag achter de pc gezeten om weer zoveel mogelijk foto's up te loaden... Een hele klus:S Mijn lieve zusje zal komende dagen, als ze tijd heeft, proberen foto's hierop te zetten zodat jullie een beetje beter kunnen meegenieten. Vanavond nog even heerlijk met mn lieve papa, mama, zusje en Banjer kunnen skypen, super om ze te zien en te spreken. Doordat ik de hele dag erop zit heb ik ook met mn lieve tante Conny kunnen skypen, super leuk! En misschien (hopen dat het lukt) kan ik skypen met familie die naar Mandy haar verjaardag gaat, zou heel gaaf zijn! Stiekem toch nog een klein beetje aanwezig zijn op haar verjaardag, zou tof zijn!

See you mate!
Dikke kus van mij vanuit het heerlijk warme Cairns!

  • 03 November 2012 - 17:25

    Jessica:

    Lieve Rebecca! Wat super vet dat je hebt kunnen duiken in Australië!! Je hebt vast onwijs mooie dingen gezien en meegemaakt met die duikcursus. Echt super tof dat je zo vaak een verslag upload, echt heel leuk om te lezen. Daarbij ben je ook nog heel vaak op facebook en ben ik blij om steeds te lezen dat het goed met je gaat en dat je ECHT GENIET, echt super goed meis! :)
    Het weer is in NL echt super brak aan het worden (regen, kou en onweersbuien zijn niet zeldzaam) dus erg amusant om te lezen dat je bent verbrand ;) Ben benieuwd waar je nog heen gaat, laat die verslagen maar komen! O, en hier heb je nog een hele stevige 'e-hug' en een dikke kus van mij!

  • 04 November 2012 - 13:47

    Conny En Ton:

    Hai Rebecca,
    Net je verlag gelezen, Heel leuk om te lezen. Ja was leuk he om elkaar even te spreken, en.... te zien.
    Je bent dan niet meer zo ver weg, en wel heel erg mazzel dat het lukte qua tijdverschil en dat jij op de pc zit en ik ook thuis was. Mama had wel even gebeld dat je op dat moment achter de pc zat.
    superleuk dat het lukte, en dat je vertelde wat je allemaal meemaakt. Ik neem mijn petje nogmaals voor je af dat je het allemaal doet.
    Geniet lekker verder, en wie weet lukt het nog een keer.
    dikke kus van ons 4 xxxxxx

  • 04 November 2012 - 14:33

    Melissa:

    Jaaa, super al die verhalen!! En met die foto's erbij... echt super gaaf!!
    En de foto's zijn gelukt, dus er staan meer foto's bij verschillende verslagen!! :D
    Veel plezier morgen!! Geniet ervan, spreek je snel! Dikke kus!

  • 05 November 2012 - 14:38

    Manon:

    Hoi Rebecca,

    Wat een gaaf verslag en wat ben je aan het genieten daar! Goed zo!!
    Leuk he duiken in het Great Barrier Reef, en nu gecitificeerd gefeliciteerd meis!
    Ik herbeleef al mijn eigen avonturen ook weer door jou blog. Hier in NL is koud/nat en gaan we richting de winter. Laatst hadden we het over oud en nieuw plannen en zei iemand jij zat vorig jaar toch in Sydney?! Jep en nu jij, wel een beetje jarloers hoor :). Ik heb het hier erg druk met mij nieuwe studie maar vind het eg leuk. Maar verlang stiekem af en toe weer terug. Geniet ervan deze tijd....krijg je nooit meer terug!!

    Een dikke zoen en veel liefs Manon

  • 07 November 2012 - 08:07

    Lida:

    hee rebecje wat n drukke maar spannende week heb je weer achter de rug. met hindernis, maar ja, je hebt je padi!!!!de fotos erbij zijn ook gaaf, mooie samenwerking tussen de zusjes. het skypen met de
    hele familie is ook gelukt,toppertje. rebecje heel veel plezier deze week en we spreken je weer snel.
    heeele dikkke kus van het thuisfront

  • 23 December 2012 - 17:00

    George En Joke:

    Hallo globetrotterd,
    Hier weer eens een berichtje uit Assendelft,het werd weer eens hoogste tijd.
    Wij lezen jou verslagen en vinden het verschrikkelijk knap dat jij zo aan het rondtoeren bent in het grote
    land. Wat jij allemaal zie en meemaakt is toch geweldig, wat een belevenis.
    Dat je er af en toe doorheen zit is te begrijpen, maar bedenk dat als jij terug bent in jou eigen landje er
    met weemoed veel aan terug zal denken. Jou vader( tenminste dat denkt hij) staat al in de startblokken
    om naar jou toe te gaan en kan het niet afwachten om met jou te gaan toeren.
    Hij schijnt al alles voorbereid te hebben en telt de dagen af.
    Jou moeder kan het ook niet afwachten om een paar weken rust te hebben en geniet er nou al van.
    Hier gaat alles zijn gangetje de kleine man wordt steeds groter en kan al lopen als jij terug in Nederland
    bent gekomen, wij denken veel aan jou en hopen dat jij een geweldige kerst en jaarwisseling meemaakt.
    Nou de groetjes van ons allemaal en geniet er nog van.

    Joke en George.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 1638
Totaal aantal bezoekers 20492

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: