Roadtrip Darwin to Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Roadtrip Darwin to Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Roadtrip Darwin to Cairns

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

28 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Na een lange lange roadtrip weer tijd voor een verslag!

Het was niet makkelijk om een reisgenootje te vinden die met mij vanaf Darwin naar Cairns wilde reizen... Na een aantal teleurstellingen mijn plan iets aangepast waardoor mijn kamergenoot, Wiebke, met me meeging! Zij was nog niet naar Kakadu geweest en wilde daar graag heen, dus daar 1,5 dag heen geweest.

Vrijdag de 19e zijn we begonnen; die ochtend zijn we naar de Jumping Crocodiles gegaan. We zijn daar op een boot gegaan en een voor een kwamen de krokodillen tevoorschijn. We hebben 5 meter lange krokodil gezien, maar ook een jonge kleine krokodil en veel daartussen. Je merkte dat die krokodillen dondersgoed weten dat die ene man op dat ene bootje altijd vlees heeft en ze dat ook na een paar keer springen ook krijgen... Ook gooit hij voor een Eagle vlees in de lucht die het weer uit de lucht grijpt, zo mooi om te zien! Daarna doorgereden naar Ubirr, waar ik al met mn tour ben geweest, maar het blijft mooi!

Zaterdag zijn we nog naar Yellow Waters gereden waar we wat hebben rondgelopen en foto's hebben gemaakt. Onderweg naar Katherine zijn we nog op een uitzichtpunt gestopt.

Zondag zijn we naar de Cutta Cutta Caves geweest. Daarbinnen groeien stalagmieten en stalactieten. Met behulp van vocht groeien ze, maar omdat het hier alleen tijdens het regenseizoen vochtig is groeien ze maar heel langzaam. De guide liet ons stalactieten zien waar rond 1940 door soldaten stukjes af zijn geschoten en wat er nu weer is aangegroeit. Zoo langzaam! Daarna naar de Bitter Springs in Mataranka geweest, weer heerlijk! Na deze dag zijn we het gedeelte voorbij dat voor mij enigszins bekent was, tijd voor iets nieuws:)

Maandag vroeg de weg op, gratis gedoucht en richting het oosten rijden. Queensland komt steeds een stukje dichterbij, zoveel gave dingen die ik daar wil gaan doen dus de reis kan eigenlijk niet snel genoeg gaan. Vandaag hebben we 703 km gereden, dat was wel echt veel.... Maar we zijn in Queensland!

Dinsdag verder gereden en in Richmond zagen we een meertje met wat speeltoestellen er omheen. Dacht misschien te kunnen pootje baden, maar dat ging niet echt, maar een van groep toestellen leek alsof er water uit zou moeten komen.... Al snel een "start" knopje gevonden en er kwam toch veel water uit! Voor ik het wist stond ik met kleren en al onder het heerlijk koude water, zo heerlijk en zo gelachen. Daarna slaapplek gevonden en nog maar 1,5 dag rijden naar Cairns, yeahh:D

Woensdag waren we allebei al om 6 uur wakker, dus om 7 uur zaten we al op de weg! We hebben lekker door kunnen rijden en in Townsville even kunnen rondkijken, want zoveel rijden en weinig zien wordt je toch wel een beetje zat op een gegeven moment! Vandaag zag je toch wel duidelijk dat je dichterbij de kust en de "bewoonde" wereld komt, fijn!

Donderdag nog 300 km naar Cairns gereden en toen waren we er eindelijk. Contact met Dennis gehad, een Nederlandse jongen die ook in Cairns is en ik had leren kennen in Sydney waar hij sliep. Hij heeft een campervan en sliep in zn auto bij een hostel, kon gebruik maken van alle faciliteiten en hoefde minder te betalen dan dat je een bed in het hostel hebt, ideaal! Die middag ook gelijk naar een travel shop geweest om te vragen voor een goede duikcursus en een Cape Tribulation tour. Dat vragen is gelijk boeken geworden en maandag ga ik beginnen met mn duikcursus:D:D Eerst 2 dagen in Cairns waarbij je iedere dag halve dag zwembad en halve dag theorie hebt en daarna 3 dagen op een boot het Great Barrier Reef op; 4 duiken zijn voor mn cursus en 5 duiken voor de leuk! Zo super gaaf lijkt me dit!!! Cape Tribulation ga ik volgende week maandag doen. 3 dagen die kant op waarbij je op een heen en terugreis langs verschillende dingen komt en daarna daar kan doen wat je wilt! Ik ga op de 2e dag paardrijden over het strand en door het regenwoud:D:D
Eenmaal terug in het hostel zie ik Dennis met nog 4 Nederlandse jongens, heel gezellig!

Vrijdag al vroeg wakker en met Wiebke heerlijk ontbeten met fruit en dikke griekse yoghurt:D Daarna naar de Lagoon, een zwembad buiten vlak bij de zee. Die groep Nederlandse jongens waren hier en vroegen of we ook kwamen en ook een hapje mee aten met de barbecue, tuurlijk! Gezellig en heerlijk om weer vlees te eten(A). Zo leer je langzamerhand steeds die anderen een beetje kennen en op die manier zaten we met zn achten van de pasta te eten en met zn tienen aan tafel. Altijd goed en gezellig!

Zaterdagochtend weer vroeg wakker en om 7 uur met Wiebke hard gelopen, jaja jullie lezen het goed! Daarna gedoucht en weer een heerlijk ontbijt:D Daarna nog foto's uitgewisseld en ondertussen betrok de lucht:( We wilden naar de Lagoon, maar dat gaat m zo niet worden natuurlijk! Nog wat rondgehangen en om half 6 met mn lieve papa, mama en zusje skypen:D:D Super leuk om ze weer te zien en te spreken:D Blij dat ik hier zit met het mooie weer en niet in Nederland in de kou (sorry)!
Het aftellen voor mn vader kan beginnen! Hij heeft zn ticket geboekt en komt 4 januari aan op Sydney, zo gaaf:D Nog 69 dagen pap;-)
Die avond in het hostel een film gekeken en daarna uit!

See you mate!
Dikke kus van mij!

PS. Super leuke reacties! Foto's zijn erg lastig, dus daar moet nog even op gewacht worden, hoop er volgende week een aantal door te kunnen sturen zodat mijn lieve zusje ze hier weer op kan zetten en jullie een beetje beter mee kunnen genieten en wie weet ook Nemo kunnen zien;-)

• 28 Oktober 2012 - 19:05

Runar:

Eindelijk weer een berichtje:D.. Leuk om te lezen hoor;) Doe idd de groetjes aan NEMO als je hem ziet! By the way, op 3 januari land ik op Sydney... 1 dagje eerder dan je vader. Hopeijk kan je mij ook een beetje rondleiden.. See you x

• 28 Oktober 2012 - 19:26

Lida:

hee kanjer wat een kilometers maak je!! wat lekker dat je nu in Cairns bent en wat een gave plannen heb je. ga lekker genieten bij nemo en al zijn vriendjes en maak heel veel fotos voor ons. ik viel bijna van m´n stoel, jij hardlopen en veel fruit eten?? wow is dat de australische lucht?? blijf genieten maar dat lukt je nog steeds heel goed!! ik blijf genieten van je verhalen via de skype, telefoon of geschreven.
    LOVE YOU en een hele dikke knuffel van ons

• 29 Oktober 2012 - 09:04

Paulien:

Lieverd we genieten allemaal heel erg van je gezellige verslagen!merk dat je het echt naar je zin hebt!en dan nu dat duiken tof joh.heel veel plezier en een dikke kus x paulien en de rest van de steeds groter wordende familie

• 29 Oktober 2012 - 09:04

Paulien:

• 29 Oktober 2012 - 22:38

Joke En George:

hoi lieve rebecca, wat is het goed om die mooie verhalen van jou te lezen, je geniet op en top en daar genieten wij weer van. Wat is het leuk dat je vader bij je op bezoek komt, hij heeft er zelf ook heel veel zin in het kan hem niet snel genoeg 2 januari zijn om te vertrekken naar jou. Succes met je duik cursus en blijf op en top genieten. Wij zijn wel jaloers op je met dat mooie weer, de mooie dingen die je ziet en de ontzettende leuke ervaringen, maar niet op het vele rijden wat je doet wat een kilometers maak je. Blijf genieten, en we kijken uit naar je volgende verslag. Hele dikke knuffel van ons, doei lieverd