Exploring Litchfield and Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Exploring Litchfield and Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Exploring Litchfield and Kakadu

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

17 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Weer terug van mn tour naar Litchfield en Kakadu National park dus tijd voor een verslag!

Voor ik aan mn tour begon heb ik nog geskypt met mn lieve papa, mama, zusje en Banjer:D Super leuk om ze te zien en te spreken en zo blijf ik toch nog een beetje op de hoogte hoe het allemaal in Nederland gaat. Het is nu vooral koud en herfstig, waardoor ik eigenlijk helemaal niet mag klagen over het hele warme en vooral plakkerige weer hier! En mn lieve zusje vind mn fotos zo leuk dat ze erover denkt om me op te komen zoeken, zou heel gaaf zijn!!

De 14e moest ik vroeg op en kon mn tour van 3 dagen beginnen! We zijn met zn 12en en onze tourguide Luke. We gaan eerst naar Litchfield NP waar naar termite mounds zijn geweest. Best interessant die termieten. Je hebt grasetende en houtetende termieten en dit waren de grasetende. Die maken een mound waarin ze leven en houden daarmee voedingsstoffen vast zodat er in Litchfield en Kakadu flora en fauna zijn en blijven. Daarna naar onze eerste watervallen: Florence falls en Buley Rockhole falls. We konden daar ook zwemmen, echt heerlijk! Het water is precies goed en door het stromende water behoorlijk helder.
Na de lunch zijn we naar de Mary River wetlands gegaan om met een boot in de Corroboree Billabong te varen en hopelijk wat wildlife te zien! Super mooi is het hier. We zien 5 of 6 krokodillen, waarvan maar 1 freshwater crocodile en de rest allemaal saltwater! Ook hebben we meerdere white-bellied see eagles gezien. Een daarvan viste een vis uit het water en vloog naar een boom om hem te doden en op te eten. Echt mooi om te zien hoe de natuur zn gang gaat. Daarnaast ook nog wat andere mooie vogels gezien. Na een uur op het water terug naar de bus om naar onze campground voor vanavond te gaan. Daar heeft Luke echt super lekker eten voor ons gemaakt (Marokkaans). Terwijl Luke begon met koken zijn wij met zn alle naar een hoger stukje van de campground gelopen om van het uitzicht en de zonsondergang te genieten:D

Volgende dag naar Maguk. Daar moesten we eerst een stuk lopen wat een beetje rotsig was. We kwamen uit bij een plunge pool met een mooie waterval. Hier lekker gezwommen en Luke heeft hier ook nog een slang uit het water gehaald waardoor we allemaal een slang vast hebben kunnen houden, apart hoe die huid voelde.
Daarna naar het Aboriginal Cultural Centre waar er veel verhalen hangen over hun geschiedenis en hun gewoontes. Hier kwam ik ook de waterlelies tegen die we gisteren tijdens onze boottocht hebben gezien; Aboriginals gebruiken de zaden om te eten (zijn echt lekker!) en het blad om water te dragen of als hoed:).
Daarna naar Ubirr voor Aboriginal Art. Luke verteld de verhalen die erbij horen. Rockart wordt gebruikt om een boodschap van water of voedsel door te geven aan andere Aboriginals of om de kinderen dingen te leren met behulp van een verhaal. Rockart kan heel oud zijn, maar het is moeilijk om te bepalen hoe oud precies. Daarna bij Ubirr de rotsen op waarbij we een 360 graden uitzicht hebben over Kakadu, mooi!!!! Hier bekijken we de zonsondergang, wat echt nog steeds zo mooi blijft. Hier zien we op afstand ook nog wilde zwijnen lopen met kleine zwijntjes.
Daarna naar onze campground voor vanavond om te eten. Hoe we erop zijn gekomen weet ik niet, maar op een gegeven moment vertelde Luke dat het tot 1941 legaal was om een Aboriginal te doden omdat ze onder de Flora en Faunawet vielen. Hoe bizar is dat! Heel veel jongere Australiers weten dit helemaal niet. Heel apart...

De 16e vroeg op waarna we 2 uur moeten rijden. Daar is de laatste mogelijkheid tot omkleden in onze zwemspullen in een toilet. Daarna moeten we nog 45 minuten rijden over een hobbelige 4WD weg! Hier heb ik toch wel aan mn lieve papa gedacht, die dat wel heel leuk had gevonden om te doen! Eenmaal aangekomen bij de Twin falls moeten we een klein stukje lopen, een stukje met de boot en daarna nog een stuk lopen/klimmen over rotsen. Super mooi, al was de waterval wel droog. Daarna weer over de hobbelige weg een andere kant op naar Jim Jim falls. Hier moeten we 900 meter lopen waar we waarschijnlijk 45 minuten over doen. Dit stuk begint best makkelijk, maar wordt steeds moeilijker: eerst over rotsen lopen, maar dat wordt steeds meer klimmen. Helemaal doorweekt van het zweet (je zweet hier ook al als je niets doet) komen we aan bij de waterval die droog is, maar de plunge pool is er nog wel. Dus snel kleren uit en het water in! Wat is dat lekker koel en wat is het mooi daar!
Na even zwemmen en lunch weer terug gelopen (gaat altijd sneller) omgekleed en dan gaan we alweer terug naar Darwin!
Onderweg met een aantal afgesproken om samen te gaan eten en drinken in de Monsoons (een bar/cafe waar je ook kan eten). Onze tourguide komt ook daarheen om een biertje te doen. Eenmaal in Darwin genoten van een heerlijke douche en naar de Monsoons en een heerlijke steak gegeten. De sfeer was niet helemaal top en besloten daarom naar the tap te gaan. Daar nog gezellig gezeten en gekletst. Alleen na een lange dag toch wel moe dus lekker naar mn bed! Maar dat kon natuurlijk niet zonder een knuffel en foto met Luke en nog een wijze les: Never say never, say one day.
Mooie avond, mooie tour en een super toffe tourguide!

See you mate!
Hele dikke kus van mij!

PS.

• 17 Oktober 2012 - 06:02

Rebecca Van Bodegraven:

PS. Door mn allerliefste zusje staan er nu foto's bij mn vorige verslag:) die fotos horen bij mn verslag"Rock the Center"
    PPS. Runar, lieve trouwe fan van me, wil jij me alsjeblieft mailen? Ik kan je mailadres namelijk nergens vinden & wilde mailen...

• 17 Oktober 2012 - 20:15

Je Vadertje:

Ja Rebec ben wel jaloers op je , maar daarom kom ik ook naar je toe straks . Ik vind je verslag weer heel leuk om te lezen maar scipe vind ik leuker. Ook het mooie weer bij jou ,ik sta nu met mn kop smorgens vroeg in de regen aan de A10 , niet zo fijn meer zie liever de zon schijnen . Ik ben blij voor je dat je alles zo leuk vindt daar in ausie. het wordt nu steeds eerder donker en lig savonds languit voor de kachel . Nou meissie geniet maar lekker en we spreken je weer mazzel pappie.

• 18 Oktober 2012 - 16:22

Joke Offenberg:

Hallo reizende oom roel hier weer een berichtje uit Assendelft, we hebben jou verslagen gelezen en zijn wel een beetje jaloers op het mooie weer.
    Het is erg leuk om te zien en horen dat je er enorm van geniet van de flora en fauna en de mensen in australie.
    De tijd gaat ondertussen door en voor je het weet komt jou vader naar jou toe, daar kijkt jou moeder erg naar uit denk ik want hij loopt haar alleen maar voor haar voeten.{geintje}.
    hier gaat ook alles door en wij zien Noah steeds groter worden en moeten hem al goed in de gaten houden
    want de kleine man kruipt steeds sneller en probeert alles te pakken.
    wat voor jou Australie is is voor hem nederland, ook hij is bezig om alles te ontdekken.

Heel veel liefs en de groetjes van ons.

Ps enjoy and stay healty, see you

• 18 Oktober 2012 - 19:39

Runar:

Ik heb je gemaild! En voor de zekerheid voornaam_achternaam@hotmail.com ;)

Hier weer even een berichtje van ons.
    Ik heb heel veel bewondering voor je. Hoe je alles regelt en reist en zorgt dat je op de mooie plekken terecht komt. Van de week even bij je mams op de thee geweest en gezellig bijgekletst over jou reis en hoe snel het gaat.
    Je bent ondertussen al 2 maanden op reis en al zo veel gezien. super.
    Je verslagen zijn echt heel leuk om te lezen en met foto's erbij dan zie je het meer voor je.

• 22 Oktober 2012 - 20:24

sorry Rebecca,
    Ik was een beetje ongeduldig, het duurde te lang en dacht dat het niet gelukt was. ha ha nou ja beter 3 dezelfde reacties, dan geen. ha ha xxxxxxx Conny

• 25 Oktober 2012 - 14:33

Elles En Hans:

Hoi lieve Rebecca
    Even sorry zeggen voor de late reactie.Wat een prachtige,en mooie verslagen.Wat een belevenis wat jij allemaal mee maak.De verslagen zijn heel leuk om te lezen,je kan je niet in indenken wat er allemaal te beleven is.Ik denk,of weet zeker dat iedereen wel zo'n mooie reis zou willen maken.
    Hier gaat alles goed.Moest je bedanken van Kaylee van je lieve bericHtje voor haar verjaardag,was erg gezellig.
    Nou meisie doe heeel voorzichtig,enne ga gewoon weer verder erg genieten!!!!!!!!
    Dikke kus The Greenis