Roadtrip to top end - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Roadtrip to top end - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Roadtrip to top end

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

11 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Jaja daar ben ik weer! Ik ben goed aangekomen in Darwin:D

8 oktober ben ik begonnen met mn roadtrip naar Darwin, dit keer in mn eentje! Spannend! Die nacht alleen in een 8 dorm geslapen, heel vreemd maar wel lekker rustig. Had die avond ook nog internet, dus nog wat met jullie daar in NL gewhatsappt:)
Die ochtend nog genoten van een heerlijke douche om daarna de laatste boodschappen te doen en op pad te gaan. Ik heb die dag best veel gereden: 416 kilometer, maar wilde die avond graag slapen op een campground bij de Devils Marbles. Zonsondergang en zonsopkomst schijnt hier heel mooi te zijn. Met mn muziek keihard aan, ik die nog harder meebleer schieten de kilometers voorbij (gelukkig weinig mensen die meegenieten van mn gebleer:P). Eenmaal aangekomen op de campground op een van de rotsen geklommen om van de zonsondergang te genieten. Heel mooi om te zien!

Die ochtend niet op tijd mn bed uitgegaan voor de zonsopkomst, dat was iets te vroeg en ik lag nog erg lekker! Die dag richting Elliot gereden en begin van de middag al op een rest area net ten noorden van Elliot aangekomen waar ik het wel even prima vind om te blijven. Daar ontmoet ik een oudere man, Terry. Hij rijd met zn motor door Australie en is zelf een Australier. Leuk om met hem te praten en in de loop van de middag komen er nog een aantal caravans bij die daar blijven overnachten. Heel fijn idee om niet ergens alleen te staan! Terry geeft me de tip om de volgende dag naar Mataranka te rijden en naar de Mataranka Cabins en Camping te gaan en daar te overnachten. Deze camping zit vlak bij Bitter Spring. Het is een spring met helder water en je kan met de stroming meedrijven tot een brug verderop om vervolgens weer terug te lopen of als je nog genoeg energie heb terug zwemmen. Wauw, wat is dat mooi zeg! Zo blij met deze tip. Hier nog een australisch gezin tegengekomen (vader, moeder en oudere zoon) en die vader vond me erg "brave" dat ik hier alleen rondreis:)
Eenmaal terug op de camping stond mn auto in de zon, terwijl ik hem in de schaduw had achtergelaten. Even verkassen dus. Mijn buurman gaf een hele goede plek aan, vlak naast hun auto, maar dat vond hij helemaal niet erg zei hij!
Toen ik later terug ging om nog een keer te genieten van deze spring en mn camera met onderwaterhoesje mee, waren mijn buren er ook. Het is een ouder stel die al 2 maanden aan het reizen zijn! Ze waren nu onderweg naar huis in Victoria. De vrouw had al heel veel gereisd, ook buiten Australie, terwijl de man nog nooit verder was geweest dan Tasmanie met het vliegtuig, omdat hij niet van vliegen houd. Aardige mensen. Die avond vroeg mn buurman ook of ik mee kwam eten, hij kookte vanavond spaghetti bolognese. Het was heerlijk! & zulke aardige mensen.

Onderweg heb ik zoveel banden en dode dieren op en langs de weg gezien. Niet normaal, maar ik snapte nooit waarom die banden er lagen, die neem je toch mee?!?! Maar onderweg kwam ik erachter: Ik reed achter een roadtrain en hoorde ineens PLOK! Huh, is dat mijn auto dacht ik, nee niet de mijne, voelde in ieder geval niets! Even later zag ik dat het een van de banden van de roadtrain was! Het rubber vloog in de rondte en het begon een beetje te roken. Omdat de roadtrain nergens kon stoppen behalve op de weg reed ie door en onderweg zag ik ineens het rubber van het wiel eronder vandaan rollen, zo de berm in. Ja nu snap ik het!

Vandaag op naar Darwin. Het is nog best een stuk rijden, 420 kilometer ongeveer, maar dat moet wel lukken! Onderweg hierheen zag ik ineens wolken, wat rook bleek te zijn. Ergens in het bos moest dan een brand zijn. Toen ik verder reed kon ik vanaf de weg de vlammen en rook zien. Het was niet zo dichtbij om je druk om te maken, maar wel heel apart om dit zo te zien.

Het was niet erg om alleen te reizen. Onderweg best wel nagedacht en misschien wel tot hele wijze conclusies gekomen. Dat zal de tijd leren. Verder hele aardige mensen tegen gekomen. Meestal Australiers die in hun eigen land rondreizen, hoe gaaf is dat! Ze geven je tips waar je zelf nooit op had gekomen en ik denk dat dat wel een heel mooi iets is van het reizen:D

Nu hier in Darwin, op het eerste oog een mooie stad. Dat zal ik de komende dagen gaan ontdekken! De 14e vertrek ik voor een tour van 3 dagen naar Kakadu en Litchfield National Park.

See you mate!
Hele dikke kus van mij vanuit het hele warme Darwin (mag niet klagen denk ik!)

PS. Ja foto's.... Ik weet het, die missen op het moment heel erg. Ik maak er heel veel, maar het uploaden ervan kost tijd & geld! Maar ik ga het proberen!!
Goed om te horen dat mn verhalen zonder foto's ook al heel leuk zijn, jullie reacties van mn o zo trouwe lezers zijn en blijven zo leuk!

  • 11 Oktober 2012 - 13:32

    Mandy:

    Als ik jouw verslagen steeds lees lijkt het net of ik er zelf ook ben!! Hahahahan ben weer benieuwd naar het volgende verslag!

  • 11 Oktober 2012 - 14:21

    Lida:

    hee meis je bent niet alleen snel met je auto maar ook met je reisverslag. je hebt weer hele gave dingen meegemaakt de afgelopen dagen!!! heel erg leuk om op deze manier met je mee te leven.
    geniet van Darwin en het mooie weer, wij hebben de afgelopen week ook redelijk mooie herfstweer gehad. hele dikke kus en knuffel van het thuisfront

  • 11 Oktober 2012 - 14:21

    Lida:

    hee meis je bent niet alleen snel met je auto maar ook met je reisverslag. je hebt weer hele gave dingen meegemaakt de afgelopen dagen!!! heel erg leuk om op deze manier met je mee te leven.
    geniet van Darwin en het mooie weer, wij hebben de afgelopen week ook redelijk mooie herfstweer gehad. hele dikke kus en knuffel van het thuisfront

  • 13 Oktober 2012 - 10:26

    Runar:

    Het is net een spannend boek! Zonder plaatjes (foto's) inderdaad;)
    Good luck en groetjes van één van je trouwe lezers! Ik blijf het leuk vinden om te lezen.

  • 13 Oktober 2012 - 11:42

    Melissa:

    Nu wel met wat foto's !! :)

  • 14 Oktober 2012 - 19:38

    Carry:

    Hi there Rebecca, wat ben je toch een stoer wijffie, gewoon ff 400km rijden in je "aloontje".
    Ik vind het top, en wat een leuke, aardige mensen kom je ook tegen he...echt heel gaaf om
    te lezen, het is net of je een beetje met je meereist.
    Geniet er maar lekker van en we zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    XXXvan ome John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 20491

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: