Rock the center! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Rock the center! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Rock the center!

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

07 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Weer even een bericht vanuit het hart van Australie!

4 oktober ben ik aan een tour begonnen om het rode hart van Australie te bekijken. We werden vroeg opgehaald (6 uur) om daarna nog 5 uur in onze bus te zitten! Tegen de middag zijn we eerst gaan lunchen vlak bij de King Canyon en daarna rond half 3 zijn we begonnen met lopen. We begonnen met de Kings Canyon oplopen om daarna er bovenop nog verder te kunnen lopen met wat bergje op en bergje af. Dat eerste stuk was een soort trap, maar zwaar, pfffff!!! In die warmte, het was ongeveer 36 graden vertelde onze gids, viel dat niet mee! Maar met regelmatig water drinken en stoppen toch boven gekomen:) Eenmaal boven ging het een stuk beter en het uitzicht was het helemaal waard! Daarna nog de zonsondergang bekeken om daarna spaghetti te maken en eten en daarna te slapen in een swag. Een swag is een soort van eenpersoonstent met een matras erin. Met je slaapzak erin best wel prima slapen. Toen we vanaf de wc terug liepen hoorde we Dingo's (wilde honden) huilen, apart om te horen, maar wel gaaf! En we konden mooi de hemel bekijken vlak voor we gingen slapen. Wat waren er veel sterren, echt super mooi! En we konden een wittige waas zien, wat de melkweg was. Echt zooo mooi om te zien!!

5 oktober vroeg op om naar de Uluru te gaan. Onderweg stoppen we nog op een aantal plekken met mooi uitzicht. Eenmaal aangekomen bij de Uluru (ook wel Ayers Rock) is het half 2 en tegen de 40 graden. We kunnen kiezen of we de half base walk of de base walk gaan doen oftewel om de hele Uluru lopen of slechts de voor de helft. Ondanks dat de base walk 10 kilometer is doet bijna iedereen van onze groep de hele. Dat viel niet mee in die hitte, MAAR wij kunnen wel zeggen dat we er helemaal omheen hebben gelopen en het is waarschijnlijk iets wat je 1 keer in je leven doet, dus waarom niet! De Uluru is betrokken in verschillende verhalen van verschillende Aboriginal stammen die allemaal een andere taal/dialect hebben. Onze gids heeft ons een paar verhalen verteld en ons verschillende kanten laten zien die de Uluru heeft. Zo bestaat er een cave voor jonge jongens waar ze van hun grootvader leren, een mans cave waar de mannen verblijven en een vrouwen kant waarvan men niet zoveel weet. De vrouwen kant mocht ook niet gefotografeerd worden uit respect voor de Aboriginals.
Die avond de zonsondergang gezien waarbij de Uluru van kleur verandert en de zon achter de Olga's verdwijnt. Tijdens de zonsondergang mn eerste Australische biertje gedronken:D Dat vond ik wel een mooie plek om te doen! Daarna naar ons kamp voor die nacht om te barbecueën en te slapen. Tijdens de barbecue kameel en kangaroo gegeten. Smaakt eigenlijk best wel prima! Die nacht weer in een swag geslapen en weer een mooie hemel vol sterren mogen bewonderen met hier en daar een vallende ster:D

6 oktober moesten we om 4.15 op om te ontbijten en vervolgens op een uitzichtpunt de zonsopgang te kunnen zien vlak naast de Uluru. Het was echt verrekte vroeg en nog pikkedonker, maar de zonsopkomst was wel echt heel mooi! Daarna naar de Olga's gegaan met de Valley of the Wind. De Olga's worden ook wel de "ugly sister of the Uluru" genoemd.
Toen we uit de bus stapte merkte we gelijk al waarom dit deel de Valley of the Winds wordt genoemd; het waaide echt hard. Hier tussen de rotsen gelopen en weer een heel stuk gewandeld.
Daarna terug in de bus om weer 5 uur terug te rijden naar Alice Springs!

Deze dagen hebben we met een groep van 24 mensen gedaan, hele leuke groep met best veel jonge mensen uit veel verschillende landen; zo heb ik 2 gasten leren kennen uit Engeland, een vader en zoon uit Texas, Amerika, een Frans meisje en 2 Nederlandse zusjes! Tijdens het vele lopen dat we hebben gedaan hebben we best wel veel gekletst en de netheid van die gasten hier valt echt op. Vragen of het allemaal wel goed gaat als je even alleen loopt of als het best wel hoog is om vanaf te stappen een hand uitsteken om je te helpen. Daar kunnen ze in Nederland nog wel van leren:P

Vanavond afscheid nemen van Bianca want die gaat met de bus naar Darwin en daarna 2 tours doen. Heb een super tijd met haar gehad hier en ga haar zeker missen, maar met kerst en oud en nieuw zien we elkaar, als het goed is, weer:D:D

Helaas heb ik niemand leren kennen die eventueel met me mee zou willen rijden, dus de kans is groot dat ik morgenochtend alleen richting Darwin vertrek. Iets wat ik helemaal niet erg vind, maar een gezellig reisgenootje had leuk geweest (en kosten delen is altijd makkelijk;-))

Ik denk dat ik over het stuk naar Darwin ongeveer 5 dagen wil gaan doen. Hier en daar onderweg zijn er wel mooie stops om te maken dus ik denk dat ik me wel vermaak!

  • 07 Oktober 2012 - 12:38

    Melissa:

    Klinkt weer echt super leuk en vet rebec!!! Lijkt me super gaaf om dit allemaal te zien en mee te maken.! Je foto's zijn ook super, maar in het echt zal het nog veel gaver zijn!!
    Veel plezier, succes met je reis naar Darwin en spreek je snel!!
    dikke kus uit nederland!!

  • 08 Oktober 2012 - 09:09

    Lida:

    hee rebecje weer zo´n gaaf verslag,heel erg leuk om te lezen!!! je vertelt er enthousiast over maar ook het geschreven verslag is top. op afstand beleven wij jouw droomreis ook een beetje mee. geniet van je reis naar darwin en ik spreek je weer snel, kan niet wachten.heeele diiikke kus van mij

  • 08 Oktober 2012 - 23:11

    Runar:

    I'm proud of you!!! Ik vind het tof om te lezen wat je doet en kan ook echt niet wachten tot ik mijn eigen verhalen kan vertellen. Ik mis alleen wel.... foto's! En inderdaad, iedereen reist stiekem met je mee als we je verhaal lezen. ENJOY :D XX

  • 08 Oktober 2012 - 23:11

    Runar:

    I'm proud of you!!! Ik vind het tof om te lezen wat je doet en kan ook echt niet wachten tot ik mijn eigen verhalen kan vertellen. Ik mis alleen wel.... foto's! En inderdaad, iedereen reist stiekem met je mee als we je verhaal lezen. ENJOY :D XX

  • 10 Oktober 2012 - 20:09

    Conny En Ton:

    Hey Rebecca,
    Echt heeeel leuk om al je reisverhalen te lezen, echt super wat je allemaal meemaakt.
    Sla alles in je op en vergeet niets. dat is wel moeilijk, je ziet zo veel, maar met alle foto's die je maakt, dan vergeet je niets.
    Heel veel plezier en hoop dat je weer gauw een gezellig reismaatje vind.
    dikke kus van ons 4 ToCoMiMa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 20493

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: