Bye bye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Bye bye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Bye bye New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

21 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vergeleken met mn vorige verslag hebben we deze keer niet zoveel gedaan, best wel lekker, maar we merkten duidelijk dat het tijd was voor een ander land, een andere uitdaging en een andere cultuur.

Vanuit Kaikoura zijn we 12 maart naar Picton gegaan om daar de ferry naar het Noordereiland te nemen. Dag dag Zuidereiland, wat heb ik daar een gave tijd gehad! Eind van de middag komen we aan in Wellington. Door mn verkoudenheid en de pijn in mn rug gaan we even eten en duik ik mn bed in, hopende dat het morgen beter is...
De volgende dag lopen we wat door Wellington heen, maar die middag ga ik alweer mn bed in, beroerd door het heel erg verkouden zijn, als ik maar niet echt ziek word!
De 14e gaan we de lange busreis van Wellington naar Taupo maken... We zitten voor 8 uur al in de bus en komen pas tegen 5en aan in Taupo. Na nog wat boodschappen hebben gedaan gaan we lekker eten en na nog wat rondhangen maar weer eens naar bed!
15 maart zit ons nog een lange dag in de bus te wachten, al is die iets minder lang dan die van gisteren. Die lange dagen in de bus maken je echt moe, ook al doe je niets behalve een beetje hangen, slapen en muziek luisteren.... Dus ook in Auckland doen we die avond niet meer zo heel veel.
De 16e hebben we een hele dag in Auckland. We gaan opzoek naar wat souveniertjes en winkelen ondertussen ook nog een beetje... Best leuk! Na een subway brood te hebben gegeten hebben we afgesproken met Jacob en Jeffrey. Ik ken die jongens nog uit Australie en ze zijn vanavond ook in Auckland dus gaan we even wat drinken met zn 4en. We komen uiteindelijk in een drukke Irish pub terecht. Die is vol met mensen in het groen, want het is morgen St. Patricks day. Best grappig om te zien. Het was echt heel leuk om ze weer te zien, helaas gaan ze nu pas aan het rondje Nieuw Zeeland beginnen die wij net hebben gehad, maar ik zie ze vast in Nederland nog!

17 maart gaan we vroeg met Magic naar het noorden van Auckland. Het busje waarmee we gaan is alleen erg klein en krap, vooral als hij helemaal vol zit. Iets wat vandaag het geval is.... Het regent buiten voor het eerst sinds lange tijd hier. Iets waar ze hier echt naar verlangen, er heerste hier namelijk officieel een droogte. Best wel apart! Na een vrij lange dag in een klein busje waren we eindelijk aangekomen in Paihia, onze verblijfplaats voor de komende dagen.

Omdat we voor ons gevoel alles hier in Nieuw Zeeland hadden gedaan wat we wilden doen, hebben we in Paihia erg weinig gedaan. Eerlijk gezegd was het meer onze tijd vullen, zodat we dat niet in Auckland hoefde te doen. Best wel prima om dat daar te doen. En misschien had ik dat ook wel even nodig. Ik heb nu wel weer zin om nog een maand in Thailand rond te reizen en daar weer dingen zien en doen.

En als je dan bedenkt dat ik over een maand weer terug in Nederland ben, na al die maanden is dat best bizar.... Zo lang weggeweest, zoveel dingen meegemaakt, gedaan en gezien en dan weer terug naar Nederland waar eigenlijk alles en iedereen hetzelfde is. Best spannend, want ik ben waarschijnlijk in de tussentijd wel veranderd en heel wat ervaringen rijker!

Ondertussen zijn we alweer terug in Auckland en gaat mijn vlucht over een kleine 9 uur. Zaterdag om 10.15 Thaise tijd kom ik aan in Thailand en gaat mijn laatste avontuur beginnen. Een gaaf avontuur wat ik deel met Bianca, maar ook ga delen met mijn lieve mama en zusje! Want ja die komen me al bijna opzoeken! Over 10 dagen zie ik ze eindelijk weer na 7 maanden. Ik kan niet wachten!

Voor nu: bye bye Nieuw Zeeland, ik kom zeker nog eens terug hier!
Volgend verslag vanuit mooi Thailand!

See you mate!
Dikke kus van mij

  • 22 Maart 2013 - 09:12

    Jessica:

    Ik had vandaag mooi de tijd om nog wat verslagen van je in te halen! Zojuist ook je vorige gelezen en ik had de foto van je parachute springen natuurlijk al op facebook gezien, maar mij god! 15000 feet?! Echt super gaaf dat je dat durft ;) De toch naar de glacier klinkt ook super cool. Het feit alleen al dat je er met een helicopter naar moet betekend al dat het er vast nog prachtig zal zijn en niet vol loopt met toeristen zoals in duitsland of oostenrijk meestal het geval is.
    Ook het zwemmen met dolfijnen lijkt is echt super stoer! Als ik dan lees dat je je eigen snorkelsetje heb moet ik weer terugdenken aan een van je allereerste verslagen waarin je schreef dat je een duikcursus ging doen.Dat lijkt ineens heel kort geleden, heel raar!
    Ook super lekker dat jullie tussen die lange busritten door wat mooie wandelingen met goed uitzicht kunnen maken. Wisselt het mooi af denk ik zo.

    Heel veel plezier in Thailand en ik wens je een goede vlucht! Laat je het even weten als je daar bent aangekomen? ;)

  • 22 Maart 2013 - 10:41

    Nico:

    Hey Rebecca,
    Ik heb weer genoten van je verslag !
    Goed om weer wat van je te "horen". Super gaaf om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt.
    Geniet ervan meis en een hele fijne tijd in Thailand.
    CU


  • 22 Maart 2013 - 12:01

    Mandy:

    Hey Rebecca,

    Gaan we nog een keer skypen of moeten we maar gewoon wachten tot het real life??? is toch nog maar een paar weekjes!! dat redden we nog wel!!!! hoe is het weer in Thailand? net zo lekker als in New Zeeland? of beter??? hier is het zoooooooo koud!! niet normaal!!
    wel grappig om te lezen dat je ziek,zwak, misselijk bent geweest aangezien het hier in Nederland onwijs heerst!!! Je neef, Mike, is echt dood ziek geweest.. ( op zijn manier dan)... dus je bent nog trouw aan ons Koude kikker landje!!!!!

    tot snel!!!

  • 23 Maart 2013 - 16:46

    Conny & Ton:

    Hai globetrotter, Ja ondertussen wel zeg.
    Dit is echt heel snel gegaan zeg. En nu je laatste stukje van je grote reis. Hoop dat, dat net zo mooi is als alles wat je gezien en gedaan hebt. Je gaat nu wel een totaal ander land zien denk ik en heel andere bevolking. Weer supergaaf om mee te maken,en ook heerlijk om dat samen met je mama en je zus te doen.
    Heeeeeel veeeeeel plezier, en hoop dat je je ondertussen weer top fit voelt.
    dikke kus van ons 4

  • 25 Maart 2013 - 09:08

    Lida:

    hee wereldreiziger van me, sorry voor de late reactie, ik had je verslag al samen met je
    vadertje gelezen en ik dacht ik reageer straks wel. dat is nu een paar dagen geleden. je zit op dit moment heeerlijk op een thais eiland te chillen. je kan terugkijken op een TE GEKKE TIJD in Australia en New Zealand!!!! dat neemt niemand je meer af. meissie tot volgende week, ik heb er zin in!!!!!
    hele dikke knuffel van je aanstaande medereizigers ( en natuurlijk ook van de thuisblijvers)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 20490

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: