Laatste weekje 2012 in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Laatste weekje 2012 in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Laatste weekje 2012 in Australie

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

30 December 2012 | Australië, Sydney

Vandaag 30 december! Dus tijd voor mijn laatste verslag van 2012!

Op kerstavond heb ik met Bianca en Eef een heerlijk kerstmaal gegeten: garlic bread, kip en salade. Helaas konden we ons heerlijke toetje niet vinden dus hebben we pepernoten gegeten:D Daarna kadootjes gekregen van Bianca en zij van mij zoals we een hele tijd geleden hadden afgesproken:D Ik heb van Bianca een fotolijstje van Sydney met een foto van haar en mij erin, een boekenlegger uit Perth, schelpjes van verschillende stranden langs de westkust, een super lieve kerstkaart, een koala label voor aan mn tas en een kerstmuts! Super leuk en lief:D Heb de rest van de kerst met die kerstmuts rondgelopen(A).
Daarna zijn Eef en ik naar huis gegaan. We waren namelijk bij Bianca in haar appartement en dat ligt een half uur lopen van onze hostels af... Het was al zachtjes aan het regenen, opzich niet zo heel erg, maar echt 5 min van mijn hostel af begon het toch te gieten! We waren echt zeiknat!

25 december. Kerst! Maar helaas is het koud (20 graden) en het regent:( Dat wordt geen strand vandaag! En ook later op de dag wordt besloten dat de barbecue op Bondi ook niet doorgaat... We hangen eigenlijk de hele dag een beetje rond en Bianca en ik lunchen uitgebreid:D Rond een uur of 6 gaan we richting lounge waar we met Eef, Merel en nog een aantal anderen de film Love Actually kijken. Daarna ga ik even skypen met mn ouders, fijn om ze even te spreken en ben toch wel lichtelijk jaloers op het heerlijke, uitgebreide kerstontbijt wat ze net hebben gegeten!

26 december. Boxing Day! Vandaag gaan we shoppen! En gelukkig doet de rest van Sydney met ons mee dus het is echt stervensdruk in iedere winkel. Maar wat wil je met kortingen van 40 tot soms wel 70%!! Ik heb wat shirtjes gekocht en een mooi Adidas vest, dus ik blij! We zouden die avond eigenlijk gaan barbecuen, maar het is alweer niet zulk mooi weer en het is eigenlijk al best laat. We gaan bij Eef op het dakterras het vlees gewoon in de koekepan doen en daar lekker opeten. We eten pas laat en we besluiten daarna nog naar de pub te gaan. Nog even lekker een borreltje gedaan en rond een uur of 3 mn bedje in!

Het is best wel vreemd om kerst hier zo te vieren. Kerst gevoel heb ik helemaal niet, want ik loop hier nog steeds in korte broek en hemdje... Maar een hele chille kerst vond ik het wel, heerlijk! Volgend jaar een beetje van beiden: een relaxte kerst met een heerlijk kerstontbijt en een uitgebreid kerstdiner met mn lieve papa, mama en zusje! Zou heerlijk zijn!

27 december. Vandaag van hostel veranderen. Het hostel waar ik rond oud en nieuw zit was minder duur dan het hostel waar ik eerst zat, dus dat is wel beter (evengoed duur mja wat wil je!?). Ik zit in hetzelfde hostel als Eef en ook dezelfde kamer. Best wel prima! Die middag nog lekker in de Botanic Gardens gezeten en terwijl ik wegloop kom ik langs Dennis, Tom met zn broer en Randy. Super leuk om hen weer te zien!

De rest van de week niet zo heel veel gedaan, vaak bij Bianca gezeten met eten en verder gewoon een beetje rustig aan. Zaterdagavond nog heerlijk geskypt met mn papa en mama en daarna nog met Mandy, Michael en Noah! Super leuk om ze te zien en te spreken en wat is die kleine grote man toch wijs!
Net nog wat voorbereidingen getroffen voor morgen met eten en drinken:)

Maar vandaag, 30 december, is wel een beetje een speciale dag...
Vandaag ben ik namelijk 4 maanden geleden vertrokken uit Nederland om aan deze geweldig mooie reis te beginnen en 4 maanden onderweg betekent dat ik over de helft ben van mijn reis. Alweer over de helft gewoon! Super raar, maar stiekem kijk ik nu al een beetje terug op een super gave tijd en er staat mij nog veel meer te wachten! De plannen zijn een klein beetje aangepast. Ik vlieg nu de 12 (of misschien 15) februari naar Nieuw Zeeland. En in Nieuw Zeeland en Thailand ga ik met Bianca reizen, tenminste dat is nu het plan. Met Bianca kan alles altijd veranderen dus je weet nooit, maar dat is nu wat het plan is en ik zou het echt super vinden als ik samen met haar ga reizen.
Maar voordat zover is ga ik eerst nog met mijn lieve vadertje reizen. Nog 5 dagen pap en dan ben je hier gewoon!

Ik wens iedereen een super mooi uiteinde en goed het nieuwe jaar! Hier doe ik dat 10 uurtjes eerder wat dus ook betekent dat 2012 10 uur korter is voor mij, maar gelukkig is 2013 wel weer 10 uurtjes langer!

See you next year mate!

Hele dikke kus van mij!

P.S. Super leuk van alle berichtjes:D Blij dat er zoveel mensen toch aan me denken en dat zijn er denk ik toch nog altijd meer dan ik nu denk;-)

  • 30 December 2012 - 11:54

    Je Vadertje :

    Hallo Rebecje , leuk verhaal weer van je ,maar ben je aan uit rusten of zo omdat ik binnenkort kom ? haha geintje . ik verneem van jullie dat ianca niet met ons meegat wel jammer . maar ja als ik haar was deed ik misschien ook wel t zelfde . Er valt ook nog zoveel te zien in aussie dat e eignlijk geentijd overhoudt om uit te rusten .Dus doe nog maar even want ik kom eraan. demazzel je vadertje.

  • 31 December 2012 - 14:32

    Lida:

    hee rebecje volgens mij is sydney wel n hele relaxte stad, behalve op boxing day!! jij bent tenminste ook lekker aan het relaxen, maar je hebt de afgelopen maanden ook zoveel gezien en gedaan.
    die vier maanden zijn omgevlogen en wat heb jij veel kilometers gemaakt. lieve dochter maak er n bijzondere jaarwisseling van en een goed, gezond en gigamegagezellig 2013!!!!!!
    heel veel plezier met je vader, maar dat gaat zeker lukken. hij kan niet wachten dat hij weg mag.
    ik spreek je snel weer, heeellleee diiiiikkkke knuffel van de thuisblijvers

  • 01 Januari 2013 - 15:46

    Conny:

    Hai Rebecca,

    Gelukkig Nieuwjaar, en dat je nog heel veel mooie plekken mag bewonderen op je reis, je hebt al heel veel gezien maar je bent inderdaad nog maar op de helft. je hebt nog veel te zien. super,
    Was oud en nieuw gezellig voor je? werd er nog mooi vuurwerk afgestoken?

    Nu nog maar 1 nachtje of 2 slapen en dan is je vader er gewoon.
    En dan kunnen jullie heerlijk 3 weken van elkaar genieten. en samen van alles bekijken.
    En top om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien.
    Ben ook benieuwd naar de verhalen van jullie samen.
    Het blijft leuk om je verslagen te lezen.
    geniet lekker samen.
    Dikke kus van Ton en Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 20497

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: