Chaotic and loving Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu Chaotic and loving Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

Chaotic and loving Thailand

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

27 Maart 2013 | Thailand, Koh Tao

Even een berichtje vanuit het prachtige Koh Tao, Thailand!

Vanuit Nieuw Zeeland zijn alle 3 mn vluchten goed gegaan naar Thailand. Ik zat zelfs bij 2 vluchten naast een.Nederlander, best bijzonder als je verder vooral heel veel aziaten in het vliegtuig hebt zitten! Zaterdag 23 maart ben ik om 10 uur aangekomen op Bangkok. Eenmaal buiten merkte ik hoe warm en hoe vochtig het hier was! Met een taxi ben ik naar de Ko San road gegaan, de straat waar heel veel hostels, hotels en alles daartussen zit. Onderweg gebeurde er echt op een paar meter achter ons een ongeluk... Best bizar!
Daarna werd ik afgezet bij Ko San road en kon ik het zelf uitzoeken... Het is echt een chaotische straat en ik vind het allemaal erg wennen! Iedere Thai die je aankijkt vraagt vervolgens iets aan je en echt goed verstaan doe je ze niet... Na wat kamers bekeken te hebben eentje gevonden die niet te duur was en airco had, prima!
Daarna naar de mac, even laten weten dat ik hier ben en goed ben aangekomen. Super fijn om mn moeder en zusje te spreken en hun positieve lieve woorden helpen ook echt! Ook spreek ik nog een vriend in NZ en ook dat helpt weer positief te worden. Daarna nog een jongen in de mac gesproken en dat helpt we beetje wijzer te worden over hoe het er hier aan toe gaat! Heel handig en daarna gelijk de nachtbus naar Koh Tao geregeld voor de volgende dag voor Bianca en mij. Daarna nog een heerlijke smoothie gehaald en het voelde alsof ik in die ene dag Thailand had veroverd:D

Daarna lekker gaan slapen rond 5 uur, was uitgeput van al dat reizen! De volgende dag rond 7 uur weer wakker geworden, nog lekker gedoucht en rustig aan gedaan tot ik om half 11 heb uitgecheckt. Met Bianca had ik in de Mac afgesproken, wat voor mij echt heel erg afwachten was, wang ik had heen idee hoe laat ze daar zou zijn!
Rond 1 uur kwam ze eindelijk en ze was nog met een ander Nederlands meisje. We hebben daar al best een tijdje zitten kletsen en na nog even te hebben rondgelopen gaan wij om 6 uur naar het reisbureautje om met de bus mee te gaan. Eerst nog een stuk gelopen, wat langer was dan gedacht en daarna de bus in!

De bus was best luxe, maar de reis was best lang en om 3 uur midden in de nacht kwamen we aan op de plek waar we op de boot over gingen! Alleen de boot ging pas om half 7.... Dus al die tijd rond gezeten en gelegen, op de grond, want er waren niet genoeg zitplaatsen... Beetje jammer en 3 uur is dan best lang. Eenmaal op de boot moesten we nog ruim 3 uur varen... De zonsopgang gezien en die was best wel heel mooi! Ook de boot is behoorlijk vol, dus echt fatsoenlijk zaten we niet... Eenmaal aangekomen op Koh Tao is het echt heerlijk mooi en al vrij snel hebben we een leuk hutje gevonden bij een resort niet al te ver van het strand af, perfect! En dat voor omgerekend 11 euro per persoon per nacht, helemaal niet slecht!

En hier zitten we dan lekker 5 dagen en genieten we van heerlijke temperaturen met mooie stranden, heerlijke zee, mooi uitzicht en super smoothies! Echt genieten en heel weinig doen dus! Hier blijven er nog tot zaterdag. Zaterdag middag gaan we beginnen aan onze reis terug naar Bangkok waar we zondag ochtend heel vroeg aankomen. En dan is het alweer tijd voor mn lieve moeder en zusje om deze kant op de komen! Ik kan niet wachten!

See you mate!
Dikke kus van mij!

  • 27 Maart 2013 - 15:36

    Lida:

    hee rebecje, je hebt het wel weer geflikt!!! een ander land en ook andere gewoontes, maar dat went ook wel weer. dat was een pittig reisje naar "jullie eiland" maar volgens mij wel de moeite waard.
    geniet nog lekker op jullie eiland en meiden dan zien we jullie op maandag. ik heb er zin in, tot snel.
    Dikke knuffel en kus vanuit een zonnig maar koud Nederland. je mamsje

  • 02 April 2013 - 19:59

    Joke En George:

    Hoi lieve Rebecca, je reisverslag weer gelezen. Als ik dit aan het schrijven ben is jou moedertje en je lieve zusje bij je in het zon overgoten Thailand. Geniet met elkaar en maak er iets onvergetelijks van. Het zijn een paar weken dat jullie bij elkaar zijn, geniet optimaal van elkaar en wat er allemaal te beleven valt in dat mooie Thailand. Over drie weken ben je weer in het koude kikkerland, hopen dat dan het zonnetje hier ook schijnt. Heel veel plezier met elkaar en tot snel, een hele dikke kus van ons, George en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 20487

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: