5 maanden.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu 5 maanden.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Bodegraven - WaarBenJij.nu

5 maanden....

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

30 Januari 2013 | Australië, Sydney

Lieve allemaal die mijn verslagen lezen,

Het valt niet altijd mee om te reizen, helemaal niet als je net 2,5 week met je super lieve vader hebt gereisd en je weer in Sydney alleen bent. Gelukkig heb ik op Laura, Niels en Merel van de Australian Backpackers een beetje terug kunnen vallen en ook mijn lieve mama aan de andere kant van de pc is geweldig. En puur toeval was Femke hier ook nog even om haar laatste dagen van haar avontuur te beleven dus heb ik nog een dagje Bondi met haar gedaan en nog 2 keer een heerlijke ceasar salade gegeten in The Stand. Daarna was het voor haar tijd om naar huis te gaan en voor mij tijd om naar een ander hostel te gaan. Degene waar mijn auto stond.

Met tegenzin ben ik daarheen gegaan, maar gelukkig is het echt een super chill hostel. Ik slaap op een kamer met nog 3 andere meiden, heel aardig dus dat scheelt! Op die kamer heb ik gewoon een pc, tv, een klein keukentje, koelkast, badkamer en kastruimte. Heel gewone dingen als je thuis bent, maar na maanden reizen mis je al deze dingen wel! Het enige is dat mn bed piept en mn matras is niet fantastisch, maar nog niet echt pijn in mn rug dus echt klagen mag ik niet! Iemand die zich opwerpt om hierheen te komen om mn rug te masseren is natuurlijk altijd welkom:P

Een ander nadeel is dat het nog best wel stukje is van het deel waar ik eerst altijd was... Maargoed er gaat een bus en een stuk lopen is ook niet verkeerd;-)

De tijd hier gaat best wel snel. Slaap een beetje uit wat ervoor zorgt dat de ochtend voor een groot deel al voorbij is. Verder heb ik boeken gelezen, me verdiept in Thailand en Nieuw Zeeland en ben ik een avond naar Mrs. Macquiries Chair gegaan en daar de zonsondergang gekeken. Aantal foto's gemaakt daar, zal eens kijken of ik ze bij dit verslag kan zetten. Heel chill, maar ondertussen zat ik wel te wachten tot er iemand misschien belt of smst voor mn auto.

Ook zat ik te twijfelen wat ik in de tijd tot half februari ging doen. Vertrekken vanaf Sydney was eigenlijk wel makkelijker, maar dan wachten tot Bianca hier is... Ik vind Sydney een super gave stad, maar na al die keren dat ik hier ben geweest en vanalles heb gezien en gedaan is het mooi geweest zo. Ik heb maandag die knoop doorgehakt na te hebben geskypt met mn ouders en gebeld met Bianca. Gisteravond heb ik China Airlines gebeld in Nederland en ik ga nu 6 februari naar Nieuw Zeeland! Heel veel zin in:D:D Ben nu ook druk bezig met uitzoeken wat ik ga doen en waar ik heen wil, ook al heb ik al wel een bus pas die voor een groot gedeelte al wel bepaald waar ik heen ga. Ik krijg er helemaal zin in!

Het is tijd voor een nieuw avontuur voor mij en die gaat volgende week eindelijk beginnen! Betekent wel een eind van het Australie avontuur van deze reis....
Het avontuur dat 5 maanden geleden is begonnen, de tijd gaat snel! En stiekem denk ik nu al terug aan alle geweldig mooie momenten die ik hier heb meegemaakt, alle fantastische mensen die ik heb mogen ontmoeten en alle machtig mooie dingen die ik heb mogen zien. Soms vergeet ik dat even, dat ik mn droom aan het leven ben hier. Af en toe daar even bij stil staan, mezelf even knijpen en beseffen, ik sta hier gewoon!! Ben daar dan ook wel heel dankbaar voor dat ik dit kan doen en dat mijn lieve papa, mama en zusje me onvoorwaardelijk steunen en achter me staan. Kan daar niet blij genoeg mee zijn!!

Volgende week dus mn laatste verslag vanuit Australie!

See ya mate!
Dikke kus van mij

P.S. Pap, we hebben aardig wat kilometers samen gereden, 3207 om precies te zijn;-)

  • 30 Januari 2013 - 08:18

    Lida:

    hee lieve rebecca wat een mooi verslag en wat een complimenten voor ons, ik word er bijna
    verlegen van. je bent al een poos onderweg en dan kan het niet altijd hieperdepiep zijn, maar gelukkig de meeste tijd wel!!!! je bent zo langzamerhand afscheid van australie aan het nemen maar NIEMAND neemt je dit meer af. tijd voor n nieuwe uitdaging. heel veel plezier zaterdag bij het concert en we houden contact. ik ben HEEL TROTS op je!!!!! dikke knuffel en kus van je steunpilaartjes, hahaha

  • 30 Januari 2013 - 08:34

    Je Pappie :

    Hallo Rebecje, ja wat n kilometers hebben we gereden he , en dat was nog maar n klein stukje van aussie heb ik nu ook in de gaten . Nu ik weer terug ben en hier in die sneeuw en nu storm en regen zit denk ik kan ik weer gouw terug dan rijden we er wel weer n paar duizend kilometer bij maar helaas die is er niet meer . Het was wel erg mooi en harstikke leuk om het samen te doen . Ik hoop meisje dat je het ook leuk hebt in nieuwzeeland met de dingendie je gaat doen je bent er klaar voor en dat Bianca gouw bij je komt dan kunnen jullie samen genieten van dat mooie land . Ook Sydney is en blijft n mooie stad Ik had het niet willen missen n hele mooooooiee vakantie geweest. ziee joe meis .

  • 30 Januari 2013 - 10:02

    Jessica:

    Hey Rebecca!
    Super gaaf! Nieuw Zeeland lijkt mij persoonlijk (misschien wel gek) nóg leuker dan Australië! Ik kan er namelijk alleen maar aan denken dat daar al die prachtige beelden uit de films geschoten worden en dat er dus waarschijnlijk te weinig tijd is om ooit al dat moois te kunnen zien!
    En ja, zoals je waarschijnlijk al had gedacht....ik heb weer zitten Googlen. Ik weet niet of je als eerste naar het noordelijke of zuidelijke eiland gaat, maar my god! Check al die prachtige highlights die op N-Z te zien zijn!! Rotorua, Coromandel Peninsula, Bay of Islands het vulkanische Tongariro National Park, zuidelijk het kleine Abel Tasman National Park en het Banks Peninsula vulkanisch schiereiland, Fiordland National Park, Westland National Park, Mount Cook, hoogste berg van Australasia en Marlborough Sounds en dan nog ontbreken er een aantal hele mooie of toffe gebieden. Hoe lang ga je naar Nieuw-Zeeland? :P Je zult je hier tevens niet vervelen denk ik, het zal zeker net zo mooi worden als Australië!
    Jij gaat 6 februari dus iets nieuws doen! Ik ook, a.s. maandag stap ik voor het eerst ook een, weliswaar iets kleinere, maar wel nieuwe wereld in. Voor het eerst ga ik buiten de Uithof lessen volgen, met mijn keuzevak italiaans bij de faculteit Geesteswetenschappen. ;) Ik zal dus aan je denken! Alvast een hele goede reis voor als ik je laatste bericht voor je gaat vliegen niet op tijd opmerk! ;)
    Denk aan het Maori gezegde: <3
    "Turn your face to the sun, and the shadows will fall behind you."
    X!







  • 30 Januari 2013 - 23:34

    Mandy:

    Zohh!! Dat was kort op elkaar, deze verslagen!!! Maar bijna weg uit Australië!! Jeetje dat zal vreemd voor je zijn!!! Wel weer iets anders ! Ik ben benieuwd hoe je dat allemaal weer op papier gaat zetten!!! Maar we blijven lezen hoor! Heel leuk!! Geniet er nog lekker ff van met die meiden en jongen!! Haha ga je alleen die kant op?? Of zitten er al bekende??

    Groetjes

  • 01 Februari 2013 - 09:39

    Rebecca Van Bodegraven:

    Thnx lieve mammie en pappie! 1 ding pap, het is hier de afgelopen dagen ook niet altijd even mooi weer geweest... Van de week zeikte het hier uit de hemel en vanmiddag begon het ook weer. Niet normaal! En dat terwijl er in Victoria nog een bosbrand woedde... Hoe dubbel...

    Hahahahhahahahha Jess! Wat een geniale reactie! Heel veel van alle plaatsen die je noemt ga ik heen en dat allemaal in 6,5 week. Dankjewel alvast! En geniet van die nieuwe wereld en laat me weten hoe die bevalt, zo buiten de Uithof! Super tof gezegde, zal hem onthouden en het zeker ook doen! I love the sun!

    @ Mandy, ja het zal zeker vreemd zijn, maar het is er ook wel tijd voor! Ik ga alleen die kant op ja, best spannend, maar de achtervolging word ingezet door Bianca en ik zal vast heel veel andere mensen ontmoeten daar!

  • 03 Februari 2013 - 11:54

    Conny & Ton:

    Hai Rebecca,
    wauw, je gaat al over een paar dagen vertrekken uit Australie, dat zal gek zijn, maar wat je zegt, een nieuw avontuur lonkt.
    Net alsof je weer opnieuw begint, spannend voor je.
    Ja je bent echt je droom echt aan het beleven. Heerlijk voor je.
    Zuig alles in je op, en hou het vast.
    Heel veel plezier ennn altijd weer leuk om je blogs te lezen.
    Dikke kus van Conny, Ton Mike en Mandy

  • 04 Februari 2013 - 19:35

    Michelle:

    He lieve Rebecca,

    Zal niet meevallen de eerste dagen zonder je vader! Tja, een mooie stad vol mensen maar toch een beetje alleen. Probeer te genieten. Het komt vast weer goed! En straks naar Nieuw Zeeland. GEWELDIG! ( Voor mij alweer 16 jaar geleden...... hihi ik word oud...) Eer je dit leest ga je waarschijnlijk morgen al! Leuk om even bij te lezen, ik kreeg het doorgestuurd van Sandra. Prachtige verhalen....

    Hier gaat het zijn gangetje. Met volleybal ben ik helaas uit the running omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had in november (en nog iets niet helemaal goed in mijn voet, maar ik ben de naam kwijt.. o ja, syndos of zoiets) Gelukkig zijn er regelmatig erg goede invallers, want er wordt heel wat gewonnen door D6!
    Till next time and have fun in New Zealand!

    Liefs,
    Michelle

  • 04 Februari 2013 - 20:07

    Joke:

    Lieve Rebecca, wat heb je het toch fantastisch gehad zo met je vadertje, het is natuurlijk ook weer heel stil en kaal zonder hem. Een top idee om eerder naar nieuw zeeland te gaan, weer een geheel nieuwe omgeving en ervaring. Wij wensen je een goede reis, en ook heel veel plezier in Nieuw Zeeland, dat gaat zeker lukken. Het is wel helemaal top wat jij ziet, en meemaak, geniet ervan. Je vader heeft ook vresellijk genoten met je, dat kan niemand meer van jullie afnemen. Straks nog je moedertje en je zusje, ook dat wordt weer genieten op en top. Zulke momenten kan niemand jullie meer afnemen, en dat vergeten jullie je hele leven niet meer. Hele dikke kus van ons uit Assendelft, we lezen de berichten wel weer uit Nieuw Zeeland.

    George en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 20488

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Afrika ontdekken!

30 Augustus 2012 - 21 April 2013

Mijn eerste reis:D

Landen bezocht: